عصر بازار

ارمنستان، واسطه‌ی مناسبی برای حضور ایران در بازار روسیه است

عصر اعتبار- سفیر کشورمان در ایروان معتقد است ارمنستان، واسطه‌ی مناسبی برای حضور ایران در بازار روسیه است.

ارمنستان، واسطه‌ی مناسبی برای حضور ایران در بازار روسیه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، سید کاظم سجادی در حاشیه‌ی بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: با اشاره به ظرفیت بالای کشور روسیه برای پذیرش کالاهای ایرانی، خاطرنشان کرد: بازار روسیه به دلیل زبان، تکنیک و فن بازرگانی خاص برای بازرگانان ایرانی ناشناخته است که از حضور سه میلیونی تبعه‌ی ارمنستان در روسیه می‌توان به عنوان واسط و پل ارتباطی برای ورود به بازارهای روسیه استفاده کرد.   

    سفیر کشورمان در ایروان ادامه داد: همچنین از پتانسیل ارمنستان برای ورود به بازار اوراسیا و کشورهای اروپایی هم می‌توان بهره برد. 

    وی در خصوص نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: به عظمت این نمایشگاه و دستاوردها و تکنولوژی ایرانیان غبطه می‌خورم و ما نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بر خود وظیفه می‌دانیم در هر کجا که باشیم، خدمات و دستاوردهای مردم کشورمان را معرفی کنیم.   

    وی با بیان این‌که دستاوردهای آذربایجان شرقی را در ارمنستان معرفی خواهم کرد، گفت: ارمنستان عضو اتحادیه‌ی اوراسیا است که این موضوع ظرفیت 200 میلیونی را به وجود آورده و می‌توان با صادرات کالاهای ایرانی به این بازار، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

    سجادی با تأکید بر این‌که باید ظرفیت‌های آذربایجان شرقی را در منطقه آزاد ارس و مغزی به نمایش بگذاریم، اظهار کرد: با یک برنامه‌ریزی مدون و تشویق بازرگانان، می‌توان از پتانسیل ارس و مغزی اندوخته‌ی خوب اقتصادی نصیب آذربایجان شرقی و کشور کرد.   

    وی با بیان این‌که فناوری در ارمنستان یکی از تکنولوژی‌های نوین است، بیان کرد: اخیرأ در زمینه‌ی تکنولوژی نانو قراردادهای خوبی در ارمنستان منعقد شده است و باتوجه به حضور دکتر خدابخش در آذربایجان شرقی، این استان می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب، به ارمنستان فناوری صادر کند.   

    سجادی با بیان این‌که صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به ارمنستان سالانه 300 میلیون دلار است، گفت: بخش عمده‌ی این صادرات شامل انرژی است و بر اساس آمارهای اخیر شاهد افزایش حدود هشت درصدی صادرات به ارمنستان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی