عصر بازار

مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات؛

اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در حوزه ICT

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات از اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در کریدور ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در حوزه ICT
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر, حمید احمدیان با اشاره به آغاز فاز دوم راه اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این فاز، شناسایی شرکتهای سرمایه گذار بین المللی در حوزه های مدنظر را آغاز کرده ایم و با مذاکرات صورت گرفته هم اکنون حدود 15 شرکت بین المللی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده اند.

    وی با بیان اینکه مذاکره با سرمایه گذاران در حوزه های مشخصی از جمله سلامت الکترونیک، لجستیک و اینترنت اشیا، مطابق با شناسایی بازار، صورت گرفته است، ادامه داد: به زودی و با ورود نخستین تیم های سرمایه گذاری در حوزه های مذکور به کشور، مشارکت شرکتهای بین المللی توانمند در این بخش، افزایش می یابد.

    مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات با تاکید براینکه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای سرمایه گذاری ملی و بین المللی جدیدی را برای ما ترسیم خواهد کرد، افزود: تا پیش از این در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پا را از مرزها بیرون نگذاشته و به دنبال بازارهای دیگر نبودیم؛ اما کریدور ICT این فرصت را به ما می دهد که پا را فراتر گذاشته و شرکتهای توانمند بین المللی را ترغیب به سرمایه گذاری در ایران کنیم.

    احمدیان گفت: از سوی دیگر نیز باید تولیدکنندگان داخلی را به ارائه محصول به داخل و هم به خارج کشور ترغیب کنیم. در این زمینه باید حوزه های کاری را مشخص کنیم و برای هر حوزه، قطب فناوری ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: ایجاد جهت معکوس در دانشگاهها از جمله برنامه های مدنظر در کریدور ICT است. چرا که دیگر فعالیتهای دانشگاهی پاسخگوی توسعه و نیاز فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. براین اساس باید جهت را عوض کنیم و فشار بازار را به سمت دانشگاهها ببریم تا دانشگاهها به روزرسانی شوند.

    مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات با بیان اینکه فاز نخست این پروژه پس از یک سال و نیم، به اتمام رسیده و هم اکنون وارد فاز دوم پروژه کریدور فناوری اطلاعات شده ایم، اضافه کرد: در این فاز، پس از ساختار سازی، نحوه مشارکت شرکتها را تعیین می کنیم. هم اکنون نیز پتانسیل شرکتهای خارجی مرتبط شناسایی شده تا بدانیم چه شرکتهایی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

    احمدیان با اشاره به اینکه باید مسیرهای دانش بنیانی و استارتاپی به شرکتهای سرمایه گذار بین المللی وصل شوند، گفت: این جریان لبه خروج محصول و دانش به فضای خارج از کشور است و در نهایت هدف ما به دست آوردن سهم های بین المللی در حوزه ICT است.

    وی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای جدید، میزان مشارکت شرکتهای بین المللی در کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های مدنظر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو