عصر بازار

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران؛

رکود در بازار مسکن ۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی را در تهران تعطیل کرد

عصر اعتبار-عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: رکود معاملات مسکن و اختصاص مالیات ارزش افزوده به این صنف سبب شد پارسال بیش از ۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی با سابقه در تهران تعطیل شود.

رکود در بازار مسکن ۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی را در تهران تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مصطفی قلی خسروی  اظهار داشت: مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن هیچ نقشی ندارند بلکه هرچه قیمت های مناسب باشد، معاملات بیشتری در دفاتر مشاوران املاک انجام می شود.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت رونق به بازار مسکن اظهار داشت: با سیاست های مناسب دولت به تدریج شاهد رونق معاملات در این بخش هستیم و انجام بیش از 97 هزار معامله در سطح کشور نشان دهنده رونق تدریجی بازار مسکن در کشور است.

    لزوم برنامه ریزی برای خانه دار شدن زوج های جوان
    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به ثبت سالیانه 800 تا 900 هزار ازدواج در کشور، برنامه ریزی مناسب برای خانه دار شدن زوجین جوان با استفاه از تسهیلات بانکی در کشور ضروری است.
    خسروی با یادآوری اینکه سالیانه بین 800 تا 900 ازدواج در کشور به ثبت می رسد، اظهار داشت: طرح مسکن اجتماعی به تنهایی نمی تواند پاسخگویی نیازهای مسکن در کشور باشد و تامین واحدهای مسکونی برای متقاضیان به یک برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب نیاز دارد.
    وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای جهان با 20 درصد آورده، 80 درصد ارزش واحدهای مسکونی به جوانان و متقاضیان تسهیلات با بهره کم و طولانی مدت پرداخت می کنند تا خریداران مسکن به سهولت بتوانند صاحب خانه شوند.

    ورود دنیای مجازی به معاملات ملکی اجتناب ناپذیر است
    این عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک در ادامه درباره ورود کسب و کارهای نوین اینترنتی در این عرصه اظهار داشت: با ورود فناوری های جدید به کشور شاهد فعالیت برخی از صنوف در فضای مجازی هستیم و ما نیز از این مساله مستثنی نیستیم.
    خسروی افزود: باید با استفاده از فناوری های جدید که تامین کننده منافع عموم مردم هست، به خوبی و به صورت شفاف استفاده کنیم.
    وی با اشاره به مزیت های دریافت کد رهگیری برای انجام معاملات در دفاتر مشاوران املاک بیان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ در کشور در 400 شهر و 31 استان دوره های آموزشی زیادی برگزار شد تا این طرح در سطح کشور با همکاری سایر دستگاه های اجرایی به خوبی عملی شود.
    خسروی تاکید کرد: مشاوران املاک در انجام معاملات مسکن در کشور وظیفه مهمی برعهده دارند و برای شفافیت بخشیدن به این معاملات باید به برخی از اطلاعات ثبتی دسترسی داشته باشند تا پس از انجام معامله مشکلی برای طرفین به وجود نیاید.
    عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون 10 هزار مشاور املاک در سطح شهر تهران فعال هستند، گفت: برای کاهش اختلافات بین معامله کنندگان استفاده از داوران در این صنف ضروری است تا در صورت بروز هرگونه اختلاف قبل از طرح شکایت در مراجع قضایی مساله با داوری افراد متخصص حل و فصل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو