عصر بازار

عامل اصلی هدایت نقدینگی به بازار سرمایه

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کم ریسک شدن سرمایه گذاری در بورس باعث سوق نقدینگی به بازار سرمایه می شود.

عامل اصلی هدایت نقدینگی به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رحیم زارع در خصوص وضعیت بازار سرمایه در چند مدت اخیر گفت: در هفته گذشته شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در مجموع رشد اندکی داشت که متاثر از عوامل اقتصادی و حتی برخی اخبار سیاسی بین المللی بوده است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی  مجلس افزود: در روز گذشته شاخص بورس با کاهش روبرو شد و سطح معاملات کم حجم بود این در حالی است که باید وضعیت بازار سرمایه با تحول روبرو شود. همچنین نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در  مجلس ادامه داد: قیمت نفت، نرخ ارز، اخبار سیاسی و افزایش صادرات از عواملی است که بازار سرمایه کشور و شاخص بورس را تحت تاثیر قرار می دهد.

    زارع با تاکید بر تقویت شرکت های تولیدی بورسی گفت: اگر برنامه ریزی مناسبی در بازار وجود داشته باشد و سرمایه گذاران این اطمینان را داشته باشند که در درازمدت سرمایه گذاری در بورس کم ریسک خواهد بود به صورت بدیهی روند هدایت نقدینگی به این بازار تسریع می شود.

    چشم انداز معاملات

    وی در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت جهانی برخی کالاها در وضعیت شاخص بورس ایران نیز تاثیرگذار بود و باعث شد در هفته گذشته شاخص بورس با افت روبرو نشود اما باید پذیرفت این روند رشد شاخص قابل قبول نیست چرا که رونق بازار سرمایه یکی از اولویت های اقتصادی است.

    زارع افزود: بالا رفتن قیمت نفت باعث رشد درآمدهای ارزی می شود که به طور طبیعی این موضوع مولفه های دیگر اقتصادی کشور مانند شاخص بورس را تحت تاثیر قرار می دهد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی  مجلس یادآور شد: احتمال افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و رونق مبادلات تجاری با کشور ترکیه در رشد قیمت سهام شرکت های بورسی تاثیرگذار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی