عصر بازار

جزییات نشست کرباسیان با نمایندگان

عصر اعتبار- نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس محورهای جلسه این فراکسیون با وزیر اقتصاد را تشریح کرد.

جزییات نشست کرباسیان با نمایندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در تشریح نشست فراکسیون مسقلین ولایی با حضور وزیر اقتصاد، اظهارداشت: در این جلسه نمایندگان پیشنهاداتی را در موارد مختلف به وزیر ارایه کردند.

    نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه از جمله پیشنهاد نمایندگان می‌توان به اینکه حقوق مسئولین بعد از پرداخت حقوق و مطالبات مردم باشد اشاره کرد، گفت: دیگر پیشنهادات نمایندگان شامل تقاضای تلاش در جهت تراز مثبت صادراتی و انتقاد از واردات بی‌رویه، تلاش برای اجرای بودجه عملکردی، حل قطعی مشکل مال‌باختگان موسسات مالی و اعتباری و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بود.

    بازنگری در معافیت‌های مالیاتی گمرکی

    نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه مطابق تبصره 13 بودجه سال جاری مقرر شده بود تسهیلات زلزله‌زدگان استمهال شود که تقریبا در هیچ‌ کجا از کشور این مسئله اجرایی نشده، ادامه داد: نمایندگان پیشنهاد بازنگری در معافیت‌های مالیاتی گمرکی، رفع مشکل تسهیلات به جوانان و تقاضا برای فعال‌تر شدن شورای پول و اعتبار را ارائه کردند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  مجلس با بیان اینکه در این جلسه وزیر اقتصاد ضمن تشکر از رای اعتماد اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به وی، عنوان کرد: وزیر اقتصاد از نمایندگان درخواست کرد تا مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی هرچه زودتر مسترد شود و تقاضای سرعت بخشیدن به لایحه ارزش افزوده و به حداقل رسیدن موارد پیشنهادی را از  مجلس داشت.

    درخواست سرعت بخشی به تصویب سه قانون

    نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه کرباسیان اعتقاد دارد بانک‌ها مجاز به بنگاه‌داری نیستند و منتقد این مسئله است و از نمایندگان مجلس تقاضای نشست ویژه به‌ منظور استماع گزارش خصوص‌سازی را داشت، تصریح کرد: همچنین وزیر اقتصاد از مجلس درخواست سرعت بخشی به تصویب سه قانون الحاق به کنوانسیون پالرمو، مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم را داشت.

    وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در این جلسه عنوان کرد که تا سال جاری مطالبات 100 میلیونی سپرده‌گذاران تسویه شده و بعد از مردادماه پرداخت مطالبات 200 میلیون تومانی در جریان است، گفت: کرباسیان در این جلسه ادامه داد که در رابطه با رفع مشکل سپرده‌گذاران مقام معظم رهبری سران سه‌قوه را مامور تعیین تکلیف کرده است.

    تسویه مطالبات 311 هزار سپرده گذار

    جعفرزاده با اشاره به اینکه در این جلسه معاون بانک مرکزی در این جلسه سه گزارش ارائه کرد، ادامه داد: تا تاریخ اول شهریور سال 94 اصل و سود را پرداخت می‌کنند، مسئولیت افضل توس به بانک آینده داده شد که مطالبات 311 هزار نفر که مبلغ آن زیر سه میلیون تومان تسویه شد و موسسه وحدت به موسسه ملل منتقل شد که 72 درصد سپرده‌های زیر 3 میلیون تومان پرداخت شده است.

    همچنین نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این که طبق گزارش ارائه شده پرونده البرز ایرانیان تماما در اختیار قوه‌ قضاییه قرار دارد که با این قوه وارد مذاکره شده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورتی که اموال 200 تا 100 میلیارد تومانی از اموال این موسسه در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، بانک مرکزی، بانک تجارت را به‌ منظور تسویه مطالبات بانک عامل قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو