عصر بازار

دومین بانک بزرگ آلمان متهم به فرار مالیاتی چندین میلیون یورویی شد

عصر اعتبار- دادستان آلمان تحقیقات گسترده ای را در مورد فرار مالیاتی «کامرزبانک» شروع کرده که حداقل ۴۰ میلیون یورو است.

دومین بانک بزرگ آلمان متهم به فرار مالیاتی چندین میلیون یورویی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، یک مقام مطلع که خواست نامی از او برده نشود گفت: «کامرزبانک» آلمان که دومین بانک بزرگ این کشور بعد از «دویچه» محسوب می شود هدف تحقیق فرار مالیاتی قرار گرفته است.

    در همین حال چندین مدیر فعلی و سابق «کامرز بانک» متهم به فرار مالیات به ارزش 40 میلیون یورو در قالب «سلب سود سهام» بین سال های 2006 تا 2010 میلادی هستند. دادستان این پرونده اعلام کرد: تحقیق از دفاتر اصلی این بانک در «فرانکفورت» و برخی خانه های خصوصی شروع شده است. همچنین مسئولین «کامرز بانک» اعلام کردند که با مقامات قضایی همکاری خواهند داشت.

    در حقیقت «سلب سود سهام» به معنی خرید سهام درست قبل از از دست دادن حقوق مرتبط با سود آن و سپس فروش آن است که یک نوع راه فرار برای عدم پرداخت مالیات محسوب می شود. البته تحقیق درباره اجرای چنین برنامه ای توسط شماری از بانک های آلمانی در سال های اخیر توسط مقامات قضایی آلمان در دستور کار قرار گرفته و بکارگیری این ترفند می تواند درآمد مالیاتی دولت آلمان را طی چند سال چندین میلیارد یورو کاهش دهد.

    همچنین سال گذشته میلادی «شرکت خدمات مالی پورتیگون» هم مورد تحقیق ترفند «سلب سود سهام» قرار گرفت و شماری از بانک های آلمانی تاکنون علاوه بر بازگرداندن میلیون ها یورو مالیات، مبالغ هنگفتی را بابت جریمه فرار مالیاتی و حل و فصل پرونده قضایی خود به مقامات قضایی آلمان پرداخت کرده اند.

    دادستان آلمان اعلام کرد: این تحقیقات به یک پرونده در بانک «درسدندر» آلمان در سال 2008 میلادی در راستای یکسر معاملات امتداد پیدا کرد که در سال 2009 میلادی به «کامرز بانک» محول شد و حجم معاملات آن بیش از 10 میلیارد یورو و دارای فرار مالیاتی متجاوز از 75 میلیون یورویی است.

    بر پایه این گزارش انجام تحقیقات در مورد فرار مالیاتی در دومین بانک بزرگ آلمان، ارزش سهام این بانک را تحت الشعاع خود قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو