عصر بازار

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

لزوم استفاده از خط اعتباری ۲۰۰ میلیون یورویی ۲ کشور اروپایی

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر بتوانیم از خط اعتباری ۲۰۰ میلیون دلاری که ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به اسلواکی و ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به اتریش است، خوب استفاده کنیم کم کم می توان آن را اضافه کرد.

لزوم استفاده از خط اعتباری ۲۰۰ میلیون یورویی ۲ کشور اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به همایش تجاری ایران و اسلواکی گفت: اسلواکی کشوری تقریبا توسعه یافته است، اما شاخص های توسعه یافتگی در آن در حال رشد است.

    وی با بیان اینکه اسلواکی این قابلیت را دارد که به دروازه ورود ایران به بازار اروپا تبدیل شود، گفت: حقیقت این است که ایران دروازه چندانی برای ورود به اتحادیه اروپا ندارد و این کشور می‌تواند چنین نقشی را برای ایران ایفا کند.

    عشقی با بیان اینکه برای ورود به اروپا باید اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: اولین مرحله حل مسائل بانکی است، زیرا با توجه به گفته‌های تجار دو کشور موضوع روابط بانکی بین دو کشور حاد است.

    دبیرکل اتاق بازرگانی با اشاره به پیشنهاد خود برای تاسیس یک شعبه از یکی از بانک های ایرانی در اسلواکی اظهار داشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی و همجنین رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی از این پیشنهاد استقبال کردند، ضمن اینکه سفیر کشورمان در اسلواکی بسیار در این رابطه ابراز علاقمندی کرد.

    عشقی با تاکید بر اینکه باید دروازه ارتباطمان را با اتاق بازرگانی براتیسلاو (پایتخت اسلواکی)

    باز نگه داشت، اظهار داشت: از تجربه اتاق بازرگانی اسلواکی که در سال 1850 میلادی افتتاح شده می‌توان برای راهنمایی تجار ایرانی استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور را طرفین بهتر بشناسند، اظهار داشت: اگر بتوانیم از خط اعتباری 200 میلیون دلاری که 100 میلیون دلار آن مربوط به اسلواکی و 100 میلیون دلار آن مربوط به اتریش است خوب استفاده کنیم، کم کم می توان آن را اضافه کرد.

    وی با بیان اینکه نگاه من به اسلواکی نگاه صادراتی نیست، اظهار داشت: به هرحال این کشور کوچک و با جمعیت اندک است، اما کشوری هدفمند و مزیت های شناخته شده دارد که می توان از این مزیت ها برای راه اندازی چرخ صنعت کشورمان استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه اسلواکی به لحاظ سرانه تولید خودرو در دنیا اول است، اظهار داشت: این کشور هم پول و هم دانش فنی دارد که می‌تواند برای ایران سودمند باشد.

    دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی در پاسخ به این سوال که سیاست‌های کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران چیست و آیا سیاست های مستقلی دارد و یا اینکه سیاست های تابع اتحادیه اروپا است، گفت: اولویت ما سیاست‌های اتخادیه اروپا در قبال ایران است، اما معنی آن نیست که ما اتحادیه‌گرا هستیم.

    وی افزود: علاقه مند هستیم ضمن رعایت سیاست های اتحادیه اروپا کار را با ایران ادامه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی