عصر بازار

اخراج ۱۹۰۰۰ کارمند در سومین بانک بزرگ ژاپن

عصر اعتبار- پس از کاهش سود گروه مالی "میزوهو"، این بانک ژاپنی که با چشم‌انداز تیره ای روبروست، تایید کرد به منظور کاهش هزینه‌ها هزاران فرصت شغلی را حذف خواهد کرد.

اخراج ۱۹۰۰۰ کارمند در سومین بانک بزرگ ژاپن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سومین وام دهنده بزرگ ژاپن در بیانیه‌ای با تایید گزارش‌های رسانه‌ای اخیر، اعلام کرد 19000 فرصت شغلی یعنی حدود یک چهارم کل نیروی کار خود را تعدیل می‌کند.

    درآمد حاصل از اعطای وام این بانک در سه ماهه دوم مالی کاهش داشته است که نشان می‌دهد چگونه نرخ‌های بهره منفی، کسب درآمد از تخصیص اعتبارات را برای بانک‌های بزرگ ژاپنی مشکل کرده است.

    یاسوهیرو ساتو، مدیر اجرایی این بانک به خبرنگاران گفت:  میزان هزینه ما افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده و این چالش عمده‌ای است که باعث شده ما نیاز به تغییرات ساختاری عمده‌ای داشته باشیم. دستیابی به درآمد بالاتر در محیط رقابتی کنونی، دشوار است و در نتیجه ضروری است تا بهره‌وری خود را بهبود دهیم.

    مانند سایر همتایان جهانی خود، بانک‌های ژاپنی نیز در جدال با پیشرفت‌های سریع فناوری هستند که شغل‌های سنتی را تهدید می‌کنند و همزمان فرصتی را برای کارآمد کردن فرآیند فعالیت فراهم می‌کنند. گروه مالی سامیتومو میتسوئی که رقیب این بانک است، اعلام کرد از فناوری برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های خود استفاده خواهد کرد.

    درآمد خالص میزوهو در پی اُفت کسب و کار و وام‌دهی، با 12 درصد کاهش به 1.7 میلیارد دلار (198.4 میلیارد ین) طی سه ماه منتهی به سپتامبر کاهش یافت. در راستای اصلاحات، میزوهو اعلام کرده است حدود 100 شعبه خود را ظرف 8 سال تعطیل خواهد کرد.

    بانک مرکزی ژاپن، ماه پیش اعلام کرد بانک‌های وام دهنده ژاپنی بیش از حد نیاز، کارمند و شعبه دارند و این ظرفیت بیش از حد باعث کاهش قدرت درآمدزایی شده است و این مسئله می‌تواند باعث آسیب به سیستم مالی شود.

    سایر بانک‌های جهان نیز با پیشرفت‌های فناوری در حال کاهش موقعیت‌های شغلی خود هستند. بانک ملی استرالیا از تصمیم برای حذف 4000 موقعیت شغلی و و بانک سوئدی "نوردیا" از حذف 6000 شغل خبر داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی