عصر بازار

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی :

آمادگی برای اتصال به میر روسیه

عصر اعتبار- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به آمادگی زیرساخت‌ها برای اتصال به میر روسیه، گفت: مدل تغییر کارمزدها نهایی شده و منتظر تصویب آن در شورای پول و اعتبار هستیم.

آمادگی برای اتصال به میر روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ناصر حکیمی روز گذشته در حاشیه نشست خبری، در جمع خبرنگاران، درباره اتصال به میر روسیه و در پاسخ به ایبِنا اظهارداشت: این پروژه در حال انجام و زیرساخت های لازم ایجاد شده اما به دلیل عدم تمایل طرف روسی در این زمینه، اطلاع رسانی دقیقی انجام نمی شود.

    وی در واکنش به اینکه زمان اجرای طرح دی ماه امسال اعلام شده است، گفت: امیدوارم. اقدامات لازم در حال انجام است. معان فناوری های نوین بانک مرکزی در ادامه درباره بحث اصلاح کارمزد صنعت پرداخت، اظهارداشت: اقدامات کارشناسی لازم انجام شده و مدل جدیدی برای اصلاح و تغییر نظام کارمزدها نهایی شده که باید در شورای پول و اعتبار مطرح و مصوب شود تا به مرحله اجرا برسد.

    به گفته حکیمی، در مدل کارمزد نقل و انتقال و موجودی گیری نیز تغییری نخواهد داشت. حکیمی درباره اتصال ایران به نظام های پرداخت بین المللی گفت: با توجه به مشکلاتی که بر سر راه اتصال به نظام پرداخت بین المللی وجود داشت، اتصال دو جانبه میان ایران و برخی کشورها مثل روسیه ایجاد شد، اما این به معنی فراموشی اتصال به سوئیچ بین المللی نیست.

    وی افزود: در حال حاضر، هر دو پروژه در حال پیگیری است، به شکلی که بانک مرکزی هم به دنبال اتصال به نظام پرداخت بین المللی بوده و هم مذاکراتی برای اتصال به سوئیچ برخی کشورها و ارتباط دو به دو با این کشورها در دست پیگیری قرار دارد.

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: البته اتصال و ارتباط دو به دو مزیت هایی برای نظام بانکی دارد که می توان به کاهش میزان کارمزدهای پرداختی برای برقراری این اتصال اشاره داشت، زیرا به دلیل عدم وجود واسطه در این اتصال، هزینه کمتری دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی