عصر بازار

با ۱۱۷ واحد افزایش در روز جاری :

شاخص بورس در مرز ۸۸ هزار واحد قرار گرفت

عصر اعتبار- سهامداران امروز در بورس با معامله بیش از ۷۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۷۹ میلیارد تومان، روز متعادلی را در تالار شیشه ای تجربه کردند و شاخص بورس به مرز ۸۸ هزار واحد نزدیک شد.

شاخص بورس در مرز ۸۸ هزار واحد قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در جریان داد و ستد روز جاری بازار سهام، علاوه بر این که همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند، ارزش بازار نیز بیش از 570 میلیارد تومان افزایش به 351 هزار و 257 میلیارد تومان رسید.

    همچنین بر مبنای آمارهای داد و ستد چهارمین روز کاری بورس، شاخص بورس با 117 واحد رشد به مرز 88 هزار واحد رسید و عدد 87 هزار و 949 واحد را در تابلوهای آماری این بازار به ثبت رساندند.

    رشد همه شاخص ها

    اوضاع  سایر بازارهای معاملاتی دیگر نیز امروز در وضعیت مثبتی قرار داشت به گونه ای که شاخص قیمت وزنی با 37 واحد افزایش به 28 هزار و 223 واحد، شاخص کل هم وزن با 18 واحد رشد به 17 هزار و 540 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 14 واحد صعود به 13 هزار و 247 واحد، شاخص آزاد شناور با 130 واحد افزیش به 94 هزارو 686 واحد، شاخص بازار اول با 93 واحد رشد به 61 هزار و 469 واحد و شاخص بازار دوم نیز با 196 واحد صعود به 192 هزار و 597 واحد رسید که همگی نشان دهنده حداقل  و فعالیت سهامداران حقیقی و حقوقی در این بازارها بود.

    افزون بر این نماد «جم» با 11 واحد فشار منفی تنها سهمی بود که سعی در منفی کردن شاخص داشت که البته با رشد نمادهای «فولاد» با 41 واحد، «شپینا» با 22 واحد، «خپارس» با 18 واحد، «فارس» با 15، «همراه» با 11 و «شبندر» با 9 واحد این متغییر در مسیر صعودی باقی ماند تا در مجموع سهامداران روز سبزی را در تالار تجربه کنند.

    صنایع برتر

    این گزارش می افزاید صنایع «خودرو، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، شیمایی، فنی و مهندسی، محصولات فلزی و سرمایه گذاری ها» به عنوان برترین گروه های صنعت در خرید و فروش های امروز تالار شیشه ای حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص دادند.

    در عین حال نگاهی به جداول  آماری امروز بورس مشخص می کند که هفت نماد «سغرب، فلامی، سهگمت، سکرد، رتکو، حفارس و سارم با بیش از چهار درصد بیشرین افزایش قیمت و هفت نمادهای «لسرما، سبهان، غاذر، کمنگنز، قثابت، پدرخش و قمرو» بین دو تا 4 درصد افت قمیت، شدیدترین کاهش قیمتی را تجربه کردند.

    گفتنی است، چهارمین روز کاری بورس امروز در حالی به پایان رسید که در 46 هزار و 240 دفعه معاملاتی، 784.225 میلیون سهم به ارزش 179 میلیارد تومان بین سهامداران خرید و فروش شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی