عصر بازار

جهش مراودات بین‌المللی اقتصادی ایران

عصر اعتبار- مشاور رییس جمهور با اشاره به توافق ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری ایران با بانک‌های خارجی، از افزایش این رقم در آینده نزدیک خبر داد.

جهش مراودات بین‌المللی اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک در خصوص برنامه ها و سیاست های دولت دوازدهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور، گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس  در سال جاری صورت گرفته است.

    مشاور رییس جمهور با بیان اینکه ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سرمایه گذاری خارجی در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی را داشته اند، اظهار داشت: حدود 25 تا 30 میلیارد دلار توافقنامه در حال حاضر در زمینه فاینانس و سرمایه گذاری با بانک های آسیایی و اروپایی منعقد شده است.

    بانک با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در آینده نیز دولت بتواند این مسیر را ادامه دهد، افزود:‌ همچنین برآورد می شود که میزان توافقات به ارقام بسیار بالاتر از میزان فعلی آن برسد.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در کشور ایجاد شده و شرایط فعلی نشان دهنده ثبات اقتصادی و فراهم شدن شرایط مناسب سرمایه گذاری در کشور است.

    بانک در پایان تصریح کرد: با وجود هیاهوهای سیاسی که وجود دارد ما شاهد گرایش کشورهای موثر اقتصای دنیا در جهت برقراری روابط اقتصادی با ایران هستیم و کشورهایی مانند چین و کره جنوبی، اتریش، ژاپن، دانمارک و ... در توافقات با ایران مشارکت داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی