عصر بازار

در دیدار رئیس اتاق ایران با سفیر سنگاپور مطرح شد؛

تشکیل کمیته مشترک برای تقویت روابط تجاری با سنگاپور

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران در نشست با سفیر سنگاپور در ایران از برنامه اتاق برای تشکیل کمیته مشترک به منظور رشد مناسبات بین دو کشور در قالب شورای مشترک ایران و سنگاپور خبر داد.

تشکیل کمیته مشترک برای تقویت روابط تجاری با سنگاپور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، سفیر سنگاپور در ایران با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این نشست ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های مشترک اقتصادی مورد بحث قرار گرفت. همچنین بر لزوم تسهیل صدور روادید و فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک تأکید شد.

    غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، با نگاه به رشد اقتصادی قابل توجه در سنگاپور و فضای مناسب کسب‌وکار در این کشور از علاقه فعالان اقتصادی برای همکاری با بخش خصوصی این کشور سخن گفت. به اعتقاد وی پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران روابط ایران و سنگاپور بسیار کم‌رنگ شد.

    شافعی گفت: اما امروز با توجه به بهتر شدن شرایط می‌توان زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کرد تا سطح مناسبات حتی نسبت به گذشته نیز بهتر شود.

    رئیس اتاق ایران همکاری دو کشور در حوزه‌های نفت، انرژی و خدمات فنی – مهندسی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پیش از اعمال تحریم‌ها، سنگاپور در پروژه نفتی چاه‌های فروزان همکاری خوبی با ایران داشت.

    وی پیشنهاد کرد: برای اینکه بتوانیم سطح روابط خود را تقویت کنیم، سرمایه‌گذاری در بخش ترانزیت و حمل‌ونقل می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ با توجه به اینکه کشورهای منطقه در حال احیای جاده ابریشم هستند و ایران نیز در مسیر این جاده قرار دارد، توجه به حوزه حمل‌ونقل می‌تواند برای هر دو کشور حائز اهمیت باشد.

    شافعی ضمن تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل بانکی و بیمه‌ای به منظور ارتقای سطح مناسبات دو کشور، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که هیات های اقتصادی از یک طرف و صاحبان بنگاه‌ها به صورت فردی بتوانند به راحتی بین دو کشور در رفت‌وآمد باشند. در این رابطه دریافت آسان روادید بسیار مهم است.

    رئیس پارلمان بخش خصوصی در ادامه با اعلام این خبر که طی روزهای آینده قرار است هیاتی از سنگاپور به ایران سفر کند، پیشنهاد برگزاری روز اقتصاد سنگاپور در تهران را مطرح کرد و به دنبال آن خواستار برگزاری روز اقتصاد ایران در کشور سنگاپور شد. به باور وی این حرکت موجب افزایش اطلاعات اقتصادی فعالان بخش خصوصی دو کشور از یکدیگر شده و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پربازده و اساسی، فراهم می‌کند.

    گسترش روابط دو کشور از طریق صنایع کوچک و متوسط

    کنگ یونگ، سفیر سنگاپور در ایران از موقعیت‌های قابل‌توجه بین دو کشور برای همکاری مشترک سخن گفت و در خصوص پیگیری‌های لازم به منظور حل مشکلات بانکی، گفت: در تلاش هستیم که هرچه زودتر راه مناسب برای برقراری روابط بانکی بین سنگاپور و ایران را پیدا کنیم.

    وی از پیشنهادات رئیس اتاق ایران مبنی بر توسعه همکاری‌ها در بخش ترانزیت و پروژه‌های نفتی استقبال کرد و ادامه داد: می‌توانیم برای اینکه هنوز مشکلات بانکی حل نشده‌اند، سطح مناسبات خود را از طریق ارتباط بین بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارتقا دهیم. برای مثال در بخش فرآوری صنایع غذایی، کالاهای مصرفی الکترونیکی ساده و اقلام آرایشی موقعیت‌ خوبی برای همکاری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو