عصر بازار

شرکت های ایرانی و لهستانی برای توسعه روابط تجاری همکاری می‌کنند

عصر اعتبار- یک گروه متشکل از نمایندگان ۹۰ شرکت لهستانی با سازماندهی دولت این کشور با هدف توسعه روابط تجاری بین ایران و لهستان، تعاملاتی را با شرکای ایرانی شان آغاز کرده اند.

شرکت های ایرانی و لهستانی برای توسعه روابط تجاری همکاری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یک گروه متشکل از نمایندگان 90 شرکت لهستانی با سازماندهی دولت این کشور با هدف توسعه روابط تجاری بین ایران و لهستان، تعاملاتی را با شرکای ایرانی شان آغاز کرده اند.

    آگنیسزکا شوته، رئیس برنامه «گو ایران» لهستان در حاشیه نمایشگاه قطعات خودروی ایران گفت، این برنامه یک سال قبل از سوی وزارت توسعه اقتصادی لهستان به منظور تشویق کارآفرینان لهستانی به همکاری با ایران راه اندازی شد.

    شوته که ریاست واحد بازاریابی ملی آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان را نیز بر عهده دارد گفت: «ما در زمینه مجوزها، حضور در نمایشگاه ها و نظایر اینها (به شرکت های لهستانی) اطلاع رسانی می کنیم. این اولین سفر تجاری ما به ایران است و تمایل داریم در آینده حداقل دو هیئت تجاری به ایران اعزام کنیم و کنفرانس ها و نشست های تجاری ای برای کارآفرینان ایرانی و لهستانی برگزار نماییم.»

    «همچنین ما هیئت هایی رسمی به ایران اعزام کرده ایم و در زمینه توسعه روابط تجاری با سفارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و لهستان و موسسات ایرانی همکاری داریم.»

    جاروسلاو کازکینسکی، رئیس میز ایران در آژآنس سرمایه گذاری و تجارت لهستان هم گفت، این گروه در حال آماده سازی یک طرح کلی برای ترویج صنایع و اقتصاد لهستان در ایران است.

    وی افزود: «مدتی قبل با شروع به جمع اوری برخی زمینه های خاص صنعتی بین دو کشور کردیم که برای طرفین بالاترین فرصت ها را دارند.» یکی از این حوزه ها حوزه قطعات خودرو است.

    وی افزود: «برنامه هایی برای سال آینده آماده شده است. این چهارچوبی برای شرکت های لهستانی برای ارائه درخواست شرکت در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و نشست ها است. ما به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی فعالیت می کنیم.»

    کازکینسکی خاطر نشان کرد که 5 شرکت لهستانی برای حضور در نمایشگاه قطعات خودروی 2017 تهران انتخاب شده اند.

    «یکی از این شرکت ها در زمینه تجهیزات موتورهای ال پی جی و سی ان جی تخصص دارد. یک شرکت دیگر در زمینه واحدهای ذخیره سازی تایرها و دیگر قطعات خودرو در انبارها تخصص دارد. دیگر شرکت لهستانی تجهیزات ماشین های برداشت محصول و برف روب تولید می کند. شرکت بعدی یاتاقان خودرو تولید می کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی