عصر بازار

معاون اقتصادی رئیس جمهور؛

آمارها نشان دهنده افزایش سپرده گذاری در سیستم بانکی است

عصر اعتبار- معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه برخورد با مسببین لطمه بر اعتماد عمومی نسبت به سیستم بانکی در دستور کار قرار دارد، گفت: علیرغم جوسازی ها،آمارها نشان دهنده افزایش میزان سپرده گذاری است.

آمارها نشان دهنده افزایش سپرده گذاری در سیستم بانکی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: در خصوص تعاونی فرشتگان، سپرده گذاران تا سقف 200 میلیون تومان سپرده های خود را دریافت کرده اند که به این ترتیب 96 درصد از مشکلات سپرده گذاران این موسسه برطرف شده است.

    وی افزود: سپرده گذارانی هم که بیش از 200 میلیون تومان سپرده گذاری داشته اند، تا مبلغ 200 میلیون تومان خود را در این مرحله دریافت می کنند و بازپرداخت بقیه سپرده ها نیز در حال بررسی و تصمیم گیری است.

    معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات موسسات وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس در بازپرداخت سپرده ها، اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص سپرده گذاران این موسسات نیز در جریان است و امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسد.

    نهاوندیان با تاکید بر اینکه برخورد جدی با مسببین این شرایط که برای مردم نگرانی ایجاد کردند در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نباید هیچکس در اقتصاد ایران به خود اجازه دهد تا با اهمال و بی انضباطی و عدم انجام وظایف در قبال سرمایه های مردم به اعتماد عمومی لطمه وارد کند.

    وی در پایان گفت: خوشبختانه علیرغم برخی جوسازی های نامناسب، اعتماد عمومی به سیستم بانکی برقرار است و آمارها نشان دهنده افزایش و رشد میزان سپرده گذاری در سیستم بانکی کشور است و حتی میزان سپرده های ثابت هم رشد چشمگیری پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی