عصر بازار

وزیر ر اه و شهرسازی:

ایران آماده ارائه تسهیلات برای توسعه مناسبات با ترکمنستان است

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی با یبان اینکه ایران آماده تسهیل در مناسبات و روابط اقتصادی با همسایگان است، گفت: ایران حاضر است برای بهبود و تسهیل مناسبات تجاری دوجانبه و تسهیل در رفت و آمد کامیون های ترکمنی، تعرفه جدیدی برای آنها وضع کند.

ایران آماده ارائه تسهیلات برای توسعه مناسبات با ترکمنستان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، عباس آخوندی در دیدار با «رشید مردوف » وزیر خارجه ترکمنستان در عشق آباد، اظهار داشت: کنفرانس توسعه همکاری منطقه‌ ای برای افغانستان (RECCA) بسیار سازمان یافته برگزار شد و می­‌تواند در توسعه صلح و ثبات در افغانستان و منطقه مهم و تاثیرگذار باشد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر همین اساس، ایران آماده تسهیل در مناسبات و روابط اقتصادی با همسایگان بوده و برای بهبود و تسهیل مناسبات تجاری دوجانبه حاضر است به منظور تسهیل در رفت و آمد کامیون های ترکمنی، تعرفه جدیدی برای آنها وضع کند.
    رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان در این دیدار ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران برای زلزله مناطق غربی کشور اظهار داشت: ترکمنستان آماده ارسال کمک‌ های انسان ‌دوستانه به زلزله ‌زدگان است.
    وی با اشاره به روابط دو جانبه با کشورمان افزود: روابط سیاسی دو کشور مبتنی بر برادری و حسن همجواری است و باید بر اساس این اصل، روابط آنها در زمینه‌های گوناگون از جمله تعاملات اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل، ترانزیت کالا و همچنین همکاری ‌های بین‌ المللی و منطقه ‌ای در راستای برقراری صلح و ثبات در افغانستان گسترش یابد.
    وی همچنین از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرد تا در راستای تعمیق مناسبات متقابل اقتصادی و منطقه‌ای 2 کشور به ترکمنستان سفر کند.
    وزیر خارجه ترکمنستان، با اشاره به ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک همکاری دو کشور در آینده نزدیک، این امر را عاملی تأثیرگذار در زمینه تبیین بخش ‌های اولویت ‌دار مناسب دو کشور در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و ترانزیتی دانست و تأکید کرد که این امر می‌ تواند مقدمات سفر هرچه پربارتر رئیس جمهوری ایران به عشق آباد را فراهم کند.
    مردوف در این راستا با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌ های ریلی در افغانستان افزود: با توجه به تکمیل پروژه خواف - هرات در آینده، ما به طرف افغانستانی پیش از این پیشنهاد دادیم که با ساخت راه آهن از ترکمنستان به هرات می ­‌توان به رونق اقتصادی سه کشور همسایه کمک کرد.
    وی همچنین با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص تعرفه جدید برای ترکمن‌ ها افزود: ما توافقنامه ‌ای با کشورهای ترکیه، تاجیکستان و آذربایجان برای حذف مالیات ­‌های متقابل داریم که برای همه طرف‌ ها سودآور است، ما همچنین آماده هستیم تا با ایران نیز چنین توافقنامه را ببندیم.
    هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه همکاری های منطقه ای برای افغانستان با حضور مقام های عالی رتبه اقتصادی 40 کشور از جمله ترکیه و همچنین 30 سازمان منطقه ای و بین المللی در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو