عصر بازار

تجارت ایران و اتریش به سطح گذشته بر می‌گردد

عصر اعتبار- سفیر ایران در اتریش اعلام کرد در پی سفر ۳۵ شرکت ایرانی به وین، نجفی شهردار تهران در قالب یک هیاتی به وین خواهد آمد تا بدینوسیله بتوانیم چشم انداز خوبی را برای بهبود روابط تجاری فراهم کنیم.

تجارت ایران و اتریش به سطح گذشته بر می‌گردد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش امروز در نشست مشترک اتاق های بازرگانی وین و تهران گفت: در طول 2سال گذشته رابطه سنتی و دوستانه ای بین ایران و اتریش بطور چشمگیری پیشرفت پیدا کرده و اتریش در این راه برنامه های زیادی را داشته است .

    وی افزود: فرصت خیلی خوبی است که ما بتوانیم روابط مان را به سطح گذشته با ایران برگردانیم و بتوانیم همکاری مشترک تاثیرگذاری داشته باشیم.

    مولایی اظهار داشت: اگرچه سطح روابط خیلی بالا نیست ولی توانسته ایم در ماه های بعد از برجام این روابط را بسیار افزایش دهیم.

    سفیر ایران در اتریش اظهار داشت: اتریش شریک منطقه ای ایران در اروپا به حساب می آید و ملاقات ما با شهردار تهران در راستای همین افزایش تبادلات انجام گرفته است و یک توافق نامه ای بین اتاق بازرگانی و اتاق بازرگانی وین در تهران منعقد شده و این سفر در پاسخ به آن سفر است.

    وی افزود: نجفی شهردار تهران نیز در قالب یک هیاتی به وین خواهد آمد تا بدینوسیله بتوانیم چشم انداز خوبی را برای بهبود روابط تجاری فراهم کنیم.

    وی افزود: تهران به عنوان یک مگا سیتی پتانسیلهای خیلی زیادی دارد و به وین به عنوان شریک بلند مدت فکر می کند و ما می توانیم از این روابط برای تبدیل پتانسیل های بالقوه به بالفعلی در زمینه های مختلف مدیریت آب، تجهیزات پزشکی، انرژی،پتروشیمی، فولاد و کشاورزی و دیگر صنایع کوچک و متوسط بکار ببریم.

    مولایی اظهار داشت: من اطمینان دارم که اتاق تهران و وین به عنوان دو اتاق پیشرو می توانند از این پتانسیل ها برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه استفاده کنند.

    وی افزود: سفارت ایران در وین کاملا آمادگی خود را برای کمک به روابط دو کشور در آینده اعلام می کند.

    بر اساس این گزارش: هیات تجاری ایران با بیش از 35 شرکت در زمینه های مختلف اقتصادی برای بررسی چگونگی  توسعه روابط اقتصادی با اتریش به این کشور سفر کرده اند و در این جلسه با تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و شرکت های مختلف تجاری به بحث و گفت و گو پرداختند.

    گفتنی است هیات مذکور روز دوشنبه هفته جاری با تجار جمهوری اسلواکی کشور کم جمعیت همسایه اتریش دیدار و گفت و گو داشتند.

    همچنین هیات تجاری مذکور امشب در یک ضیافت شام در ساختمان «رزیدانس» مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش خواهند بود.

    ساختمان اتاق بازرگانی وین یک ساختمان زیبا با قدمتی حدود یک قرن و نیم است که با هنر دست انسان مزین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو