عصر بازار

مسئول کنترل بانک اتریش:

دلار را در فعالیت‌های اقتصادی با ایران حذف می‌کنیم

عصر اعتبار- مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه دلار را در فعالیت‌های اقتصادی با ایران حذف می‌کنیم، گفت:فعالان اقتصادی ما نگران تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا هستند.

دلار را در فعالیت‌های اقتصادی با ایران حذف می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، آروین مارخهارت مسئول کنترل بانک اتریش امروز در نشست تجاری مشترک اتاق‌های بازرگانی تهران و وین با ارائه سخنرانی با عنوان ضمانت و تأمین مالی صادرات به ایران گفت: کنترل بانک اتریش یک بانک خصوصی است و به طور خاص در زمینه صادرات به کشورها بسیار فعال است.

    مسئول کنترل بانک اتریش در ادامه افزود: فعالیت‌های اصلی ما در دو بخش است، یکی از این فعالیت‌های ما مربوط به خدماتی است که به صادرکنندگان خارج از اتریش ارائه می‌شود و ما نامه‌های ضمانت برای سرمایه‌گذاران اتریشی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند فراهم می‌کنیم و حتی اگر فعالیت‌های اقتصادی بازرگانان اتریشی به دلیل مسائل سیاسی در ایران با مشکل مواجه شوند، ما این اطمینان را به انها می‌دهیم که سرمایه آنها را ضمانت کنیم.

    مسئول کنترل بانک اتریش در ادامه با بیان اینکه کنترل بانک اتریش،‌ بانکی است که پول را فراهم می‌کند گفت: این بانک پول را در بین بانک‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند.

    وی با بیان اینکه ما روابط تجاری خوبی در گذشته با ایران داشتیم، اظهار داشت: اما در زمان تحریم‌ها به دلیل اینکه هیچ پرداختی از ایران وجود نداشت، ما هم هیچ تبادلی با ایران نداشتیم و این شرایط به دلیل بسته بودن جامعه جهانی بود.

    مارخهارت افزود: پرداخت‌های ایران با توجه به سابقه‌ای که از آنها داریم همیشه به موقع بوده و ما با همکاری با ایران بسیار خوش‌بین هستیم و مطمئن هستیم این را می‌توانیم تضمین کنیم که پرداخت‌ها از سوی ایران حتمی است.

    مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌های مختلفی در سال 2005 تا سقف 900 میلیون یورو داشتیم گفت: الان می‌توانیم با توجه به روابط تجاری بین ایران و اتریش بگوییم که این بانک می‌تواند سقف ضمانت‌نامه‌ها را تا 50 میلیون یورو در بخش‌های مختلف بازرگانی، افزایش دهد.

    وی اظهار داشت: برای همکاری‌های طولانی‌مدت با ایران به طور خاص ما می‌توانیم با فعالان اقتصادی اتریش کمک کنیم که اگر علاقمند به فعالیت تجاری با ایران هستند و بر اساس مقدار سهمی که قرار است وارد بازار ایران کنند، برای آنها ضمانت‌نامه فراهم کنیم.

    مارخهارت اضافه کرد: یکی از کارهایی که کنترل بانک اتریش می‌تواند انجام دهد این است که برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های تجاری با ایران دارند تا 50 درصد کمک دوره‌ای قرار دهد.

    مسئول کنترل بانک اتریش اظهار داشت: ما در همکاری با ایران به هیچ وجه دنبال استفاده از دلار آمریکا نخواهیم بود.

    وی گفت:‌ در تیرماه سال گذشته ایران در اولویت همکاری‌ها با اتریش قرار گرفته، به‌طوری‌که از بین 7 گروه که در اولویت‌ همکاری اقتصادی با اتریش است، ایران در رتبه ششم قرار دارد.

    مارخ‌هارت اظهار داشت: کنترل بانک سعی دارد در بخش ضمانت‌نامه‌ها برای استفاده طولانی‌مدت اقداماتی را انجام دهد ولی هنوز امکان تأمین مالی اعتبارات را نتوانسته‌ایم فراهم کنیم.

    وی با بیان اینکه بانک‌های کمی با ایران همکاری دارند، گفت: اوبربانک اتریش با 14 بانک ایرانی قرارداد امضا کرده و بانک رای فاین ون هم ازجمله بانک‌های اتریشی است که قرار است وارد مراودات مالی با ایران شود.

    مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه ضمانتی که دولت ایران برای فعالیت اقتصادی اتریشی‌ها به ما می‌دهد برای ما بسیار مهم است و فعالان تجاری از ما سوال می‌کنند که چه ضمانتی را ایران برای این فعالیت‌ها به ما می‌دهد و این مسئله‌ای است که کار را پیچیده می‌کند.

    مارخ‌هارت اظهار داشت: پیش‌بینی من از ادامه فعالیت‌های اقتصادی با ایران را به فال نیک می‌گیریم اما باید بگویم که ما در بخش تأمین مالی کم و بیش مشکلاتی را داریم و حتی پیش‌بینی‌های ما بستگی به سیاست‌های ایالت متحده دارد.

    وی در پایان گفت: اگرچه سیاست‌های جدید آمریکا ممکن است در روابط اقتصادی ایران و اتریش تأثیرگذار باشد اما برای آنها راه حلی داریم و صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران اتریشی را کاملاً در این زمینه حمایت می‌کنیم که از امنیت سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو