عصر بازار

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی:

استارتاپ‌ها می‌توانند انقلاب بزرگی در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور ایجاد کنند

عصر اعتبار- رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه استارتاپ ها دارای خاصیت خلاقیت و نوآوری هستند، گفت: اگر ایده ها در استارتاپ ها به مرحله رشد برسند، می‌تواند انقلاب بزرگی در حوزه ی اشتغال و اقتصاد کشور به وجود آورد.

استارتاپ‌ها می‌توانند انقلاب بزرگی در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور ایجاد کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدصادق بیجندی در آیین اختتامیه استارتاپ (صفاتک)، با بیان اینکه برگزاری این استارتاپ برای اولین بار در تبریز، فرصتی جهت ترویج کارآفرینی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی است، اظهار کرد: این استارتاپ با همت سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و سازمان تجاری سازی فناوران و اشتغال جهاددانشگاهی کشور همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی برگزار شده و می تواند نتایج مثبتی در این راستا داشته باشد.

    وی افزود: برگزاری استارتاپ صفاتک با هدف ترویج کارآفرینی در حوزه ی صنایع خلاق و فرهنگی در فضای جدید، فرصتی برای دانشجویان فراهم می کند تا در عرض 54 ساعت، به صورت گروهی به ایده های خود بپردازند ودانشجویان نباید بعد از اتمام استارتاپ، ارتباط خود را با تیمشان قطع کنند.

    رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور با تاکید بر اینکه پیشرفت و رشد در هر کاری با تنوع افکار و دیدگاه ها تحقق می یابد، گفت: عامل اصلی موفقیت در استارتاپ ها، ارائه پیشنهادهای متنوع توسط افراد است و با توجه به اینکه استارتاپ ها دارای خاصیت خلاقیت و نوآوری هستند، اگر ایده ها در استارتاپ ها به مرحله رشد برسند، می تواند انقلاب بزرگی در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور به وجود آورد. معتقدم ایده هایی موفق و اجرایی می شوند که دارای تیم های موفق و پیوسته به یکدیگر باشند، به طوری که تنها به مرحله ایده ختم نشوند.

    بیجندی با بیان اینکه تبریز فرصت ها و ایده های زیادی برای ارائه در استارتاپ ها دارد، افزود: 800 خانه تاریخی تبریزفرصت بزرگی برای ایجاد اشتغال و درآمد هستند و ما باید ایده هایمان را به سمت فرهنگ منطقه خود سوق داده و با بومی سازی از آنها در این راستا بهره ببریم.

      وی با بیان اینکه در بحث استارتاپ ها مشتری مداری و راهکار اتصال به بازار بحث مهمی است، اظهار کرد: استارتاپ ها باید آینده نگر باشند و آینده ی بازار کشور را به خوبی پیش بینی کنند تا نتایج خوبی در این راستا به دست آورند.

      رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور با بیان اینکه سازمان تجاری سازی فناوران و اشتغال کشور از تمامی ایده پردازان در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی حمایت می کند، بیان کرد: این سازمان جهت حمایت از ایده پردازان به مدت شش یا سه ماه، مکان، اینترنت، مشاوره حقوقی و مشاوره بازرگانی را به این افراد ارائه می‌دهد.

      وی از راه اندازی اولین شعبه استانی شرکت نسل اندیشه سبز(دیرین دیرین) در تبریز خبر داد و گفت: اولین شعبه این شرکت در جهاد دانشگاهی استان راه اندازی می شود و افراد انیمیشن ساز می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

     تهیه کننده مجموعه انیمیشن های دیرین دیرین نیز در این استارتاپ با بیان اینکه با برگزاری استارتاپ ها می توان کسب و کار کوچک را توسعه داد، اظهار کرد: مجموعه انیمیشن دیرین دیرین با بیش از 1500 بخش تولید شده و حدود50 کانال این مجموعه را در فضای مجازی پخش می کنند.

    محمد ابوالحسنی افزود: با توجه به زیر ساخت های اینترنت و گروه خلاق این مجموعه، حدود هفت میلیون بازدید برای هر آیتم این مجموعه انیمیشنی به ثبت رسیده است.

    در حاشیه این مراسم رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز نیز  با بیان اینکه رویداد کارآفرینی صنایع خلاق و فرهنگی از 22تا 24آبان ماه توسط سازمان تجاری سازی فناوران و اشتغال کشور و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شده است، اظهار کرد: این استارتاپ در زمینه‌ی گردشگری و صنایع دستی برگزار شده و ایده‌های نو در این زمینه توسط دانشجویان ارائه شده است.

    رباب نوروزی افزود: 42 دانشجو از دانشگاه تبریز و دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با 23 ایده در این استارت آپ شرکت کرده است که طی رویداد این ایده‌ها توسط منتورها غربالگری شده و در حال حاضر هفت ایده به مرحله نهایی استارتاپ راه پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: سه ایده‌ی نهایی در پایان استارتاپ بعد از ارائه ی دانشجویان توسط داوران انتخاب می‌شود.

    گفتنی است در این استارتاپ تیم ارک توریسم، تیم آشنا (فروش سفارش صنایع دستی)  و تیم تمنا (نقشه خوانی فرش) به ترتیب مقام اول، دوم و سوم را کسب کردند.

    رویداد استارتاپی (صفاتک) با هدف ترویج کارآفرینی و کار تیمی در حوزه ی صنایع خلاق و فرهنگی از 22  تا 24 آبان در تبریز برگزار شد.

    هدف این استارتاپ آموزش دانشجویان جهت کارآفرینی در حوزه فرهنگی بوده و متولی اصلی این استارتاپ، سازمان جهاد دانشگاهی استان، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(ستفا)  جهاددانشگاهی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو