عصر بازار

جزییات نحوه تعیین نماینده اصناف در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی+سند

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف، نحوه اعتراض مودیان حقیقی و حقوقی به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات در خصوص تعیین نماینده در هیات حل اختلاف مالیاتی را تشریح کرد.

جزییات نحوه تعیین نماینده اصناف در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی+سند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه ای به اتحادیه‌های صنفی، جزئیات نحوه معرفی نمایندگان حاضر در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی را تشریح کرد.

    در این نامه آمده است، بنابر اطلاعات واصله در خصوص معرفی و انتخاب نماینده موضوع بند 2 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم و نحوه استفاده از آنها در جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، توسط اداره امور هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مشکلات و ابهاماتی بوجود آمده است. لذا در اجرای قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره اعلام می‌نماید:

    مطابق بند 3 ماده 244 قانون مذکور هر یک از مودیان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی در مهلت قانونی همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات می‌توانند یکی از نمایندگان مصرحه در بند فوق را انتخاب و به اداره امور مالیاتی اعلام نمایند.

    در ادامه این نامه تاکید شده است، ادارات امور مالیاتی و واحدهای تابعه آن، در اجرای قسمت هـ بند 4 دستورالعمل دادرسی مالیاتی و فرم‌های اعتراض، مکلفند نسبت به انتخاب نماینده توسط مودی با ذکر مرجع تصریح شده در بند مورد بحث و یا عدم انتخاب مودی، قبل از تعیین وقت جلسه هیات در برگ دعوتنامه صادره دقیقا درج و قید نمایند.

    یادآوری می‌نماید رعایت مفاسد تبصره 1 ماده 244 قانون مالیاتهای مستقیم از سوی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی الزامی بوده و در صورت انتخاب و اعلام نمایند به شرح مذکور توسط مودی، جلسات هیات با حضور یک نماینده منتخب مودی از مراجع موضوع بند 3 ماده 244 قانون مذکور به اتفاق دو عضو دیگر موضوع همین ماده رسمی و قانونی خواهد بود. مقتضی است به منظور استفاده و بهره‌مندی از تسهیلات ایجاد شده در قانون به نحوه شایسته نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مطروحه به اعضا تحت پوشش خود اقدام لازم را به عمل آورید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو