عصر بازار

ماموریت وزارت کار در اجرای آیین‌نامه اشتغال روستایی

عصر اعتبار- با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توسط معاون اول رییس جمهوری، وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه اشتغال روستایی تعیین شد.

ماموریت وزارت کار در اجرای آیین‌نامه اشتغال روستایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

     


     

    به گزارش ایسنا، هیات وزیران در جلسه مورخ 17 آبان 1396 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد ماده (7) قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی - مصوب 1396 - آیین نامه اجرایی قانون یادشده را  تصویب کرد.

    بر اساس این گزارش و با توجه به ماده 16 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، در قالب وظایف نه گانه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده تا به منظور اجرای آیین‌نامه یاد شده تحقق برنامه‌های توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی کار و ترتیبات نهادی لازم برای پایداری اشتغال ایجاد شده و پیگیری اجرا و نظارت عملیاتی بر برنامه‌های اجرایی ملی و استانی توسعه اشتغال را در دستور کار قرار بدهد.

    همچنین آموزش کارآفرینی به متقاضیان تسهیلات بانکی، ایجاد دسترسی دستگاه‌های ذیربط به سامانه بازار کار، آموزش متقاضیان بر اساس رسته فعالیت تخصصی مربوط، معرفی افراد جویای کار به کارآفرینان، تأمین خدمات کلینیکی و مشاوره‌ای به متقاضیان، تمهید برای اتصال واحدهای اقتصادی به بازارهای ملی و بین المللی از طریق ایجاد نهادهای متناسب و ایجاد هماهنگی بین بخشی در رسته‌های همپوشان مثل گردشگری روستایی و صنایع دستی از دیگر وظایفی است که به عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

    به گزارش ایسنا، در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی، معاونت امور تعاون وزارت کار اجرای طرح "روستا ـ تعاون" را به منظور توانمندسازی و اشتغالزایی در نقاط محروم و روستایی در دستور کار قرار داده است.

    به موجب این طرح هزار تعاونی در هزار روستای کشور ایجاد خواهد شد که تاکنون 2500 روستا برای اجرای طرح شناسایی و 1500 روستا نیز مزیت‌سنجی شده‌اند.

    هفته گذشته آیین نامه اجرایی استفاده از تسهیلات گسترده اشتغال روستایی به تصویب هیات دولت رسید و به موجب آن بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق حمایت کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید مامور توزیع این تسهیلات شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو