عصر بازار

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس؛

برای رفع موانع اشتغال باید دست سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و کشاورزی را گرفت

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه «اشتغال مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است» گفت: برای ایجاد اشتغال باید رکود برطرف شود و چرخه تولید راه بیفتد تا بتوانیم به میزان کافی شغل در کشور ایجاد کنیم.

برای رفع موانع اشتغال باید دست سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و کشاورزی را گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر عبادی بیان کرد: به منظور برطرف کردن موانع بر سر راه ایجاد اشتغال، باید دست سرمایه گذارانی که در حوزه صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری می کنند گرفته شود. باید وام ها و تسهیلات مناسبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود. باید مشاوره خوبی به آن ها داده شود.

    وی افزود: بعضی از صنعت گران از نظر اقتصادی در شرایط خوبی نیستند. بانک ها باید تسهیلات مناسبی را در اختیار آن ها قرار دهند اگر هم این امکان برای بانک ها وجود ندارد دولت باید یارانه هایی را در اختیار بانک ها قرار دهد تا بتوانند تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار صنعت گرانی که در چاه قرض افتاده اند و در آستانه ورشکستگی هستند، بگذارند تا صنعت گران بتوانند از این چاه بیرون بیایند و تولید رونق گیرد و به دنبال آن شاهد افزایش صادرات باشیم.

    نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: در زمینه ایجاد اشتغال بحث صنایع دستی و گردشگری را باید بسیار جدی گرفت. چرا که بسیار زود نتیجه می دهد و  اشتغال هنگفت و عظیمی نیز ایجاد می کند. به عنوان یک طرح ضربتی باید به این دو  موضتوع توجه شود.

    وی درباره اینکه شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تا چه میزان محقق شده است، بیان کرد: برای تحقق شعار سال از سوی مسئولان یکسری اقدامات خوبی انجام شده است اما کافی نیست و هنوز با تحقق اقتصاد مقاومتی فاصله داریم چراکه هنوز رکود حاکم است.

    این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ما باید در ابتدا اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم چرا که هر کار اقتصادی، اقتصاد مقاومتی محسوب نمی شود. متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی از مسئولان همان کارهای اقتصادی که در طول سال به صورت روتین انجام می دهند، را ادامه می دهند و تنها نام اقتصاد مقاومتی را بر روی آن می گذارند.

    وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از اهدافی به شمار می رود که می تواند ما را در برابر تحریم ها و فشارهای بیرونی مقاوم سازد. در این راستا باید ببینیم چه اقداماتی لازم است تا انجام دهیم. ما در برابر تحریم هایی که صورت می‌گیرد آسیب پذیر هستیم و غربی ها هم این مسئله را احساس کرده اند و تحریم ها متعددی را علیه ما تصویب می کنند تا از ما امتیاز بگیرند.

    وی افزود: ما باید از درون به گونه ای عمل کنیم تا آن ها ناامید شوند. یکی از راهکارهای این مسئله هم اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی که اتکای آن به درون کشور باشد و در عین حال با دنیای بیرون نیز ارتباط داشته باشد. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی به طور کامل محقق شود باید بر روی این مسئله ریز شویم و خیلی از بحث ها را باید عملی کنیم نه اینکه همان پروژه ای که قبلا هم اجرا می‌شد را با تغییرات جزئی در آن، نام اقتصاد مقاومتی بر روی آن بگذاریم.

    عبادی اظهار کرد: همکاری قوا در خصوص حل مشکلات کشور بسیار مهم است چراکه بدون همکاری کاری پیش نمی رود. همکاری قوه مقننه و قوه مجریه نیز حائز اهمیت است. چرا که دولت لوایحی را لازم می بیند به مجلس می دهد و یا اینکه طرح هایی را می خواهد مجلس می تواند آن را تهیه کند و همکاری های لازم را انجام دهد البته مجلس باید در درجه اول کارشناسی کرده و بعد اقدامات لازم را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو