عصر بازار

معاون وزیر تعاون:

تعاون نزدیکترین بخش به اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور را مهمترین ابزار تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست.

تعاون نزدیکترین بخش به اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، سید حمید کلانتری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی متکی به روحیه مشارکت و کار جمعی است و همکاری جمعی و سرمایه اجتماعی نیز به سرعت قابل تبدیل به سرمایه اقتصادی است. طبعا تعاون جز با روحیه همکاری و حرکت جمعی پیشرفت نخواهد کرد و اگر امروز هزاران میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد این هنر اقتصاد تعاونی است که این سرمایه‌ها را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی هدایت و اعتماد عمومی را جلب کند.

    وی بخش تعاون را نزدیکترین بخش به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تعاونی‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون مردمی بودن، عدالت بنیان و درون زایی که در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود، نزدیکترین بخش به اقتصاد مقاومتی هستند.

    معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر 100 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که می‌تواند مهمترین ابزار برای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

    به گفته کلانتری، تعاون ظرف بزرگی است که واحدهای خرد، متوسط و کلان را در کنار هم قرار داده و با کارآمد کردن آنها ، اهداف فقرزدایی و رشد و رونق اقتصادی محقق می‌شود.

    وی با بیان اینکه مشارکت مردمی و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی نقش موثری در تحقق برنامه‌های بزرگ داشته است، افزود: مردم به عنوان بهترین پشتیبان، بیشترین توانمندی در تحقق اهداف کلان اقتصاد را دارند و در این مسیر تقویت جامعه محوری می‌تواند بسیاری از آسیبهای اقتصادی و اجتماعی را کنترل کند.

    کلانتری گفت: با توجه به آنکه در فضای گسترش روابط اقتصادی با دنیا قرار داریم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی نیز در جامعه وجود دارد لازم است شرایط جامعه را برای زندگی مردم به گونه‌ای مدیریت کنیم که به توقعات و مطالبات فردی و اجتماعی آنها پاسخ مناسب داده شود.

    به اعتقاد معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایط فعلی کشور، اقتصاد مقاومتی می‌تواند به منزله مدیریت وضع موجود و شکست ناپذیری در مقابل هجمه‌های دنیا باشد و با اتخاذ راهکارهایی، نیازهای زندگی مردم در حد مطلوبی تعریف و مشکل اشتغال و تولید و مسکن برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو