عصر بازار

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی؛

بانک‌های چینی از ارسال پول به ایران امتناع می‌کنند

عصر اعتبار- عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: بانک‌های چینی بهانه‌شان تحریم‌های ایران نیست، می‌گویند این شرکتی که پول را دریافت می‌کند چه هویتی دارد؟ وابسته به کجا است؟ در لیست تحریم است یا خیر؟ چه ضوابطی دارد؟

بانک‌های چینی از ارسال پول به ایران امتناع می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرغم حمید حسینی (دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق) درخصوص موضع گیری‌های ترامپ و تاثیر آن بر صادرات فراورده‌های نفتی اظهار داشت: موضع‌گیری تند و رادیکال ترامپ ادامه سیاست خارجی اوباما قبل از برجام است. یعنی به دنبال این هستند که فشار اقتصادی وارد کرده و ما را از دسترسی به دانش فنی و تکنولوژی محروم کنند، موضع گیری او به  خاطر منافع شخصی و بیزینسی است که با کشورهای عربی دارد و با این مواضع برای خودش خلق موقعیت و ارزش می‌کند و کشورهای جنوب شرق آسیا مثل ژاپن و چین را می‌ترساند که همکاری با ایران را محدود کنند.

    به اعتقاد وی موضع گیری ترامپ بر روابط ما با اتحادیه اروپا تاثیری نخواهد داشت و  حضورشان را در نفت و گاز و انرژی شاهد خواهیم بود و توسعه تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک تداوم می‌یابد، البته ممکن است هر کشوری محدودیت هایی قائل شود اما در کل تاثیری ندارد.

    حسینی در ادامه گفت: ما آن قدری که تحت تاثیر سیاست‌های منطقه‌ای هستیم تحت تاثیر موضع گیری‌های جهانی نیستیم. تحولاتی که در روابط با قطر، عمان و کویت ایجاد شده کار را مشکل کرده است. ما در بخش صادرات فراورده‌ها به شدت به بازار خدمات بانکی و شرکت‌های امارات وابسته هستیم و از طرفی بخش عمده‌ای از صادرات محصولات پتروشیمی در بازار چین است که تحت فشارهای آمریکا، بانک‌ها و شرکت‌های چینی هنوز حاضر به همکاری به ایران نیستند، ال سی باز نمی‌کنند، بانک‌ها به شدت موضع دارند که البته بخشی از آن به دلیل kyc و پولشویی است.

    عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی افزود: بانک‌های چینی بهانه شان تحریم های ایران نیست، می‌گویند این شرکتی که پول را دریافت می کند چه هویتی دارد؟ وابسته به کجا است؟ در لیست تحریم است یا خیر؟  چه ضوابطی دارد؟ بنا بر این اگر طبق اسناد پول به ایران حواله شود معمولا امتناع می‌کنند. حاضرند به هنگ کنگ، سنگاپور، امارات و عمان  پول حواله کنند اما از حواله کردن پول به ایران امتناع می‌کنند، بنا بر این کار سخت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی