عصر بازار

رئیس مرکز آمار ایران:

نرخ بیکاری در ایران به ۱۱.۸ درصد رسیده است

عصر اعتبار- رئیس مرکز آمار ایران گفت: در آمار تابستان امسال ۶۲ میلیون و ۹۸۰ نفر به دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد ٣میلیون و ۵۶۱ هزار نفر یعنی ۱۱.۸ مطلقا هیچ کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در ایران به ۱۱.۸ درصد رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امید علی پارسا امروز ٢٩ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی، گفت: مرکز آمار ایران در شرایط فعلی در حال تدوین برنامه ملی آمار کشور است تا وضعیت آمار کشور در پنج سال آینده مشخص شود.

    رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان آذرماه این برنامه به تصویب شورای عالی آمار برسد، اظهار کرد: در چشم انداز این برنامه، نظام آمار ایران تبدیل به نظامی یکپارچه، پاسخگو، مورد اعتماد مردم و متخصصان و تامین کننده آمارهای رسمی با کیفیت و پیشرو می‌شود.

    پارسا با بیان آخرین آمار تورم در کشور بیان کرد: در مهرماه امسال نرخ تورم 8.2 درصد بوده است که در خراسان جنوبی نیز آمار تورم همین مقدار است.

    وی با تبیین اینکه تورم به معنای متوسط افزایش  قیمت‌ها است، ادامه داد: نرخ تورم در کشور در مناطق شهری ٨ درصد و در مناطق شهری خراسان‌جنوبی 7.3  است.

    ریس مرکز آمار ایران افزود: همچنین نرخ تورم در مناطق روستایی در کشور 9.1 درصد و در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی 9.9 درصد است.

    پارسا گفت: اشتغال انواع مختلف و تنوع زیادی دارد و از این جهت برای رسیدن به آمار اشتغال باید معیاری را انتخاب کرد که انواع اشتغال(خصوصی، دولتی، تمام وقت، پاره وقت) را در برگیرد، اما اینکه این اشتغال معیشت مردم را تامین می‌کند بحث دیگری است.

    وی اظهار کرد: در آمار تابستان امسال 62 میلیون و 980 نفر به دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد سه میلیون و ١ 56 هزار نفر یعنی 11.8 مطلقا هیچ کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند.

    رئیس مرکز آمار ایران گفت: تعداد جوانان بیکار 42 تا 51 ساله حدود  358 هزار نفر است که 27.2 درصد را تشکیل می‌دهد که این آمار درباره جوانان 29 تا 51  سال 24.4 درصد است.

    پارسا اظهار کرد: تعداد شاغلان در کشور ٢٣میلیون و 800 هزار نفر است که از این تعداد 4 میلیون و 500 هزار نفر در بخش کشاورزی، ٧ میلیون و 804 هزار نفر در بخش صنعت و ١١ میلیون و ٧٩٨ هزار در بخش خدمات فعال بوده‌اند.

    وی بیان کرد: البته 9.2 درصد از شاغلان اشتغال ناقص دارند، یعنی میزان ساعت کاری شان کمتر از 44 ساعت در هفته بوده است.

    رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: بر اساس آمار تابستان 1396 نرخ مشارکت اقتصادی 14 درصد بوده که در خراسان‌جنوبی به 41.3 درصد رسیده و همچنین نرخ بیکاری در استان بر اساس آمار 11.9 درصد و نرخ اشتغال ناقص 14.8 درصد بوده است.

    پارسا یادآور شد: همچنین در بهار 1396 نرخ بیکاری در کشور 12.6 درصد و در خراسان جنوبی 11.5 بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی