عصر بازار

سیستم بیمه های اجتماعی ابزار بازتوزیع درآمدها و عدالت اجتماعی هستند

عصر اعتبار- مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نقش بیمه های اجتماعی در اقتصاد را در دو سطح خرد و کلان تبیین کرد.

سیستم بیمه های اجتماعی ابزار بازتوزیع درآمدها و عدالت اجتماعی هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر حسین امیری گنجه در یک برنامه رادیویی گفت: در سطح کلان، این سازمان ماهانه ٦ هزار میلیارد تومان در لایه های مختلف جامعه تزریق می کند که این جریان به اقتصاد ملی کمک می کند.

    وی افزود: تامین اجتماعی به ذینفعان این سازمان که شامل بیمه شدگان، مقرری بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران هستند، خدمات ارائه می دهد .

    دکتر امیری گنجه اظهار داشت: در سطح خرد، مستمری بازنشستگان برای مصارف مختلفی هزینه می شود و گردش پولی ایجاد می کند و تاثیر مثبتی در بازار  دارد.

    مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان ماهانه و مستمراً پرداخت می شود، گفت: این مستمری به مانند خونی است که در اقتصاد محلی گردش می کند و محرکی برای بازار است.

    بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی با اشاره به نقش بیمه های اجتماعی در بازتوزیع درآمدها افزود: سیستم بیمه های اجتماعی ابزار عدالت اجتماعی هستند و نگرانی معطوف به آینده مخاطبان را می کاهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی