عصر بازار

درکمیسیون ویژه حمایت از تولید صورت گرفت؛

بررسی شرایط اعطای تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، در مجلس شورای اسلامی از بررسی شرایط اعطای تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی از سوی بانک های عامل خبر داد.

بررسی شرایط اعطای تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا فولادگر با اشاره به جزییات نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون ویژه تولید ملی گفت: الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید موضوع مورد بررسی امروز این کمیسیون بود.
    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح نمایندگان در خصوص ارایه تسهیلات بانکی با شرایط بهتر به تولیدکنندگان افزود: در این جلسه مقرر شد تسهیلاتی که در کارگروه های تسهیل و رفع موانع استانی با حضور نمایندگان بانک ها تصویب می شود، راحت تر به دست تولیدکنندگان برسد.
    فولادگر ادامه داد: دراین نشست مقرر شد پس از ارایه تسهیلات به تولیدکننده واقعی محل هزینه کرد منابع وام نیز رصد شود تا در جای دیگر هزینه نشود و تنها در طرح هایی که توجیه اقتصادی آنها تایید شده مصرف شوند.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون اظهار داشت: بررسی وضعیت صندوق های حمایتی توسعه کشاورزی نیز دیگر دستورکار این کمیسیون بود تا این صندوق ها نیز بتوانند مانند بانک های عامل به پرداخت تسهیلات و کمک های فنی و مالی اقدام کنند.
    مهرداد بائوج لاهوتی نیز در این نشست بیان کرد: در این جلسه ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید در دستور کار قرار داشت.
    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با تصویب نهایی الحاقیه مذکور کارگروهی در استان ها به ریاست استاندارد تشکیل می شود که در جلسات این کارگروه طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی باشند و به تصویب برسند بانک های عامل مکلف به پرداخت تسهیلات به آن ها می شوند.
    لاهوتی افزود: اگر بانک های عامل از پرداخت تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی که به تصویب رسیده اند سرباز زنند به طورحتم دچار تخلف شده و به دستگاه های مربوطه از جمله بانک مرکزی معرفی خواهند شد.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه درخصوص تسهیلات گیرندگان بوده است، گفت: در صورتی که تسهیلات اعطایی از سوی افراد در جایی غیر از محل ذکر شده خرج شود این نیز تخلف بوده و با محرومیت 5 ساله تسهیلات گیرنده از همه بانک ها همراه خواهد شد.
    به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44، ادامه داد: در پایان این جلسه مقرر شد اعضای کارگروه تسهیل رفع موانع تولید هفته آتی در این کمیسیون مشخص شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی