عصر بازار

۳.۵ میلیون کارگر در بخش صنعت مشغول کارند

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد تشکل‌های صنفی از هفت هزار به ۱۲ هزار تشکل ظرف چهار سال گذشته خبر داد.

۳.۵ میلیون کارگر در بخش صنعت مشغول کارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش کارآفرینان خیر، خیرین کارآفرین که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر اهمیت کارآفرینی اجتماعی در بسیاری از حوزه‌ها مطرح است و کارآفرینی اجتماعی، کسب و کارهای اجتماعی، بنگاه‌های اجتماعی و مشارکت کارآفرینان از جمله مباحث موجود در جوامع و کشورهاست.

    وی با اشاره به افزایش ضرورت ساختارهای اجتماعی در قرن 21 افزود: در حوزه اقتصادی شاهد اجتماعی شدن مسائل اقتصادی هستیم و تولید انبوه در حال تغییر و تبدیل به بنگاه و کسب و کار اجتماعی است. البته مشارکت‌های سیاسی نیز به مشارکت‌های مدنی تبدیل شده و همه این مباحث اهمیت موضوع کارآفرینی اجتماعی را نشان می‌دهد.

    قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در حوزه سیاست، اقتصاد و حکمرانی شاهد تحول در دنیا هستیم و یکی از این تحولات کارآفرینی اجتماعی است. اینکه چرا کارآفرینی اجتماعی نیاز امروز است و باید به سمت اجتماعی شدن برویم، از جمله ضرورت‌های توجه به خدمات اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی است. امروز بحث سرمایه‌های فکری، معنوی و اجتماعی نیز بیش از مباحث مربوط به GBP و سرمایه اقتصادی مطرح می‌شود.

    فیروزآبادی پدیده کودکان کار، مهاجرت نخبگان، کارآفرینی روستایی، زنان سرپرست خانوار و کمبود منابع آبی را از جمله ضرورت‌های توجه به کارآفرینی اجتماعی عنوان کرد و گفت: مجموعه این عوامل می‌طلبد به چنین موضوعاتی توجه جدی داشته باشیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر 3.5 میلیون کارگر در حوزه صنعت مشغول کار و تولید هستند و اگر بخواهیم بهره‌وری را بالا ببریم حدود 500 هزار نفر کارشان را از دست می‌دهند لذا آن را به دلیل نگاه‌های انسان‌دوستانه عقب می‌اندازیم.

    قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با این حال چاره‌ای نداریم که به سمت نوسازی صنعتی برویم ولی در آن حالت عده زیادی شغل‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه صنعت را توسعه دهیم، ولی به بازار اشتغال چیزی اضافه نکنیم.

    فیروزآبادی تصریح کرد: کارآفرینی اجتماعی آرمانگرایانه و مبتنی بر نیاز اجتماعی است و به دنبال حل مصلحت اجتماعی است، لذا اگر از آن پشتیبانی و حمایت کنیم موفقیت‌های بیشتری در حوزه‌های کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به دست خواهیم آورد.

    رئیس شورای عالی فضای مجازی در عین حال با اشاره به تحولات موجود در جهان و پیر شدن جمعیت اظهار کرد: به زودی در تمام منازل لوازم خانگی، کنتور برق و گاز و ماشین‌ها شاهد اتصال و ارتباط جداناشدنی هستیم به نحوی که اگر امروز 10 الی 12 میلیارد دیواس داریم، ظرف شش سال آینده 50 میلیارد دیواس به هم مرتبط خواهند شد و اقتصاد خدماتی بیشتر خود را نشان خواهد داد.   لذا در حوزه ادبیات اجتماعی در کشور به ویژه حوزه هایتک باید بیش از پیش کار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو