عصر بازار

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن؛

نرخ اثرگذاری سود تسهیلات ساخت مسکن بالاتر از ۲۶درصد است

عصر اعتبار- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: نرخ اثرگذاری سود تسهیلات ساخت مسکن بالاتر از ۲۶درصد است و این مساله باعث شده بخش تولید شرایط بسیار سختی داشته باشد.

نرخ اثرگذاری سود تسهیلات ساخت مسکن بالاتر از ۲۶درصد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا, فرشید پورحاجت اظهار کرد: شرایط بازار مسکن تغییر خاصی نداشته است و علی‌رغم آن که در فصل تابستان وضعیت بازار مقداری بهتر شد اما هنوز انتظارات در بحث شکسته شدن رکود بازار مسکن برآورده نشده است و شرایط در بازار مسکن شرایط خوبی نیست.

    وی افزود: انتظار داریم حجم معاملاتی که در بازار مسکن صورت می‌گیرد بیشتر شود اما معمولا در ماه‌های بهمن و اسفند بازار مسکن رونق بهتری پیدا می‌کند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: اگر مردم قصد دارند به خرید مسکن بپردازند، اکنون بهترین زمان خرید مسکن است. بهتر است مردم در خرید و فروش مسکن به شکل سنتی عمل نکنند تا به بازار مسکن شوک وارد نشود.

    پورحاجت با بیان اینکه بخش تولید شرایط بسیار سختی دارد و هیچگونه تسهیلات مناسبی در بازار مسکن وجود ندارد، عنوان کرد: تنها بانکی که در حوزه مسکن تسهیلات پرداخت می‌کند، بانک مسکن است اما این تسهیلات تنها از طریق خرید اوراق پرداخت می‌شود و هزینه‌های سنگینی برای تولیدکنندگان مسکن دارد.

    وی گفت: این مساله باعث شده نرخ اثرگذاری سود تسهیلات در حوزه ساخت بالاتر از 26 درصد شود. هیچ تسهیلات مناسبی در حوزه ساخت مسکن نیست و با چنین سیاست‌هایی بسته‌های تقویتی که دولت به دنبال آن است، اثرگذار نخواهد بود.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به اینکه با چنین رویه‌ای که بانک مسکن پیش گرفته است، رونق اقتصادی در بازار مسکن به این زودی محقق نخواهد شد، عنوان کرد: بانک مسکن مشکلاتی دارد که برای سازندگان قابل قبول است اما نباید شرایط را برای صنعتی که پنج سال بحرانی را طی کرده است، سخت کرد.

    پورحاجت خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان و تولیدکنندگان آن در پنج سال گذشته شرایط بسیار سختی را تجربه کرده‌اند و نباید برای این صنعت پیشران شرایط را به شکلی کرد که دچار چالش‌های اساسی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو