عصر بازار

ایران ارزان ترین اینترنت دنیا را دارد

عصر اعتبار- نتایج یک بررسی که در ۱۹۶ کشور جهان انجام شده نشان می دهد ارزان قیمت ترین و مقرون به صرفه ترین خدمات اینترنت دنیا در ایران ارائه می شود.

ایران ارزان ترین اینترنت دنیا را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، گران ترین خدمات اینترنت در جهان در کشورهای مرکز و غرب آفریقا و به طور مشخص در کشور بورکینافاسو ارائه می شود. متوسط هزینه دسترسی به اینترنت در این کشور به 965 دلار در ماه می رسد. همین مساله موجب شده تنها ثروتمندترین ساکنان این کشور بتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

    بررسی یادشده که به طور مشترک توسط BDRC Continental و سایت Cable در اوایل سال 2017 صورت گرفته حاکیست مردم در کشورهایی مانند آنگولا، گابن، مالی، نامیبیا، نیجر، سومالی، تانزانیا و زیمباوه ماهانه بیش از 100 دلار هزینه دسترسی به اینترنت پرداخت می کنند. هزینه دسترسی به اینترنت در کشورهای جزیره ای منطقه اقیانوسیه هم بسیار بالاست.

    کمترین هزینه دسترسی به اینترنت در دنیا را ایرانیان پرداخت می کنند که ماهانه حدود 5 دلار به طور متوسط برای این کار هزینه می کنند. همچنین شهروندان کشورهای آسیای میانه و روسیه نیز مبلغ پایینی برای این کار می پردازند. این رقم در روسیه و اوکراین زیر 10 دلار در ماه و در بلاروس، گرجستان، قزاقستان، لیتوانی، مولداوی و تاجیکستان کمتر از 20 دلار در ماه است.

    از جمله دیگر کشورهایی که هزینه دسترسی به اینترنت در آنها پایین است می توان به سوریه و مصر با 12 دلار و نپال با 19 دلار اشاره کرد.

    ارزان ترین اینترنت در قاره اروپا مربوط به لیتوانی، لهستان و رومانی است و در میان همسایگان عرب ایران، عربستان، بحرین، عمان و قطر با هزینه های 84، 104، 147، 149 دلار در ماه شرایط خیلی خوبی ندارند. امارات نیز در این فهرست با متوسط هزینه 155 دلار در ماه شرایط خیلی خوبی ندارد. متوسط هزینه دسترسی ماهانه به اینترنت در آمریکا و کانادا به ترتیب 66 و 54 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی