عصر بازار

اقدامات شستا درحمایت از زلزله زدگان تشریح شد؛

بیش از ۳ میلیارد تومان کمک نقدی شستا به زلزله‌زدگان غرب کشور

عصر اعتبار- شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بیش از ۳ میلیارد تومان کمک نقدی به زلزله زدگان غرب کشور اختصاص داد.

بیش از ۳ میلیارد تومان کمک نقدی شستا به زلزله‌زدگان غرب کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر, مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: علاوه بر کمک های غیرنقدی شستا بیش از 3 میلیارد تومان به زلزله زدگان غرب کشور کمک کرد. همچنین  کمک به  آسیب دیدگان زلزله زده کرمانشاه را به عنوان ساز و کاری تدوین شده در سیاستگذاری کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر پایه گفتمان خیر جمعی و مسئولیت اجتماعی پیش بردیم.

    وی افزود: مردم کشورمان باردیگر همت بالا و انسجام ملی شان را بر پایه گفتمان خیر عمومی در زلزله کرمانشاه در معرض نمایش جهانیان قرار دادند. در شستا هم به عنوان بخشی از بدنه اجرایی، جمعیت اجرایی کشور و به عنوان یک شرکت، تلاش کردیم بخشی از وظایف را در حمایت از مردم زلزله زده کرمانشاه عملیاتی سازیم. در اولین گام ساختار و بدنه اجرایی " شستا " را برای جمع آوری کمک ها و هدایای مردم در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار دادیم. در این راستا تا این لحظه بیش از یکصد کامیون را تجهیز و به مناطق اعزام کردیم. در حوزه درمان نیز ضمن اعزام گروه پزشکی در تامین داروهای اولیه مورد نیاز هم پیشگام شده و بیش از بیست کانکس به مناطق زلزله زده فرستادیم. آخرین محموله را هم روز جمعه تحویل معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی که به عنوان تیم مستقر در منطقه مشغول حمایت از مردم زلزله زده بودند دادیم.  

    لطفی ادامه داد: تقریبا نیمی از همکاران ما داوطلبانه یک روز حقوق خودشان را به مردم زلزله زده اهدا کردند. محموله هایی هم که از طریق هلدینگ های شستا اعزام شد شامل هزاران تخته پتو، مواد غذایی و کنسروی، چادر، چراغ های نفتی، پیک نیک و اقلام مورد نیاز بر اساس اولویت در منطقه بود. در واقع شستا از فردای روز زلزله پیشگام بود نیازهای اولیه مردم زلزله زده در منطقه را تامین نماید و  در این مسیر تا این لحظه با برنامه عمل کردیم. 

    لطفی یاد آورشد: خوشبختانه مجموعه بنگاه ها  و هلدینگ هایی در اختیار شستا است و  ستاد مدیریت بحران متشکل از همکاران ما در بخش های مختلف، تولیدی، صنعتی، رفاهی، درمانی و خدماتی است. نمونه عملکرد این ستاد را در آتش سوزی هایی که در پتروشیمی های بندر ماهشهر و بندر امام (ره) اتفاق افتاد مشاهده کردیم. این مجموعه به واسطه تنوع فعالیت ها در حوزه های مختلف،  از لحاظ پشتیانی و توان امدادرسانی و کمک به مدیریت بحران های مشابه را داراست. گرچه آرزو داریم دیگر شاهد چنین رخ داد هایی نباشیم اما در هنگام وقوع چنین حوادثی می توان بر روی توان بالای این مجموعه حساب ویژه ای باز کرد. 

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تصریح کرد: مجموعه ما و دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی تلاش کرده اند هنگام بروز حادثه درحدتوان به مردم زلزله زده غرب کشور کمک کنند. برای مثال در اولین ساعات پس از زلزله کارکنان مجتمع سیمان صوفیان در غرب کشور، به عنوان ستاد اولیه مشغول فعالیت شدند و بلافاصله لیست درخواست ها را بر اساس اولویت مورد نیاز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده و اقلام را در ورزشگاه کارگری کرمانشاه دریافت و ساماندهی کردند.  باید دقت کنیم در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه با توجه به آواربرداری و اسکان سریع و دادن خدمات پزشکی، باید نیازها بر اساس اولویت به مراکز تامین کننده، اعلام شوند.  اولین نیاز آسیب دیدگان زلزله اخیر در ساعات اولیه، دارو و تجهیزات و ابزار پزشکی بود، که ما توانستیم در همان ساعات اولیه با بسیج نیروها و سازماندهی آنها از تهران، بخشی از این نیاز را تامین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی