عصر بازار

به دنبال برگزیت؛

خانوارهای بریتانیایی ۴۰۰ پوند هزینه اضافی صرف مواد غذایی می کنند

عصر اعتبار- افزایش تورم در بریتانیا به دنبال برگزیت، منجر به افزایش هزینه بیش از ۴۰۰ پوندی خانوارها برای خرید مایحتاج خود شده است.

خانوارهای بریتانیایی ۴۰۰ پوند هزینه اضافی صرف مواد غذایی می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مرکز عملکرد اقتصادی بریتانیا که وابسته به دانشکده اقتصادی لندن است، اعلام کرد: افزایش تورم در بریتانیا به دنبال رای به برگزیت، منجر به میانگین پرداخت اضافی  404 پوندی خانوارها در سال برای خرید مواد غذایی و دیگر اقلام مصرفی شده است.

    در پی برگزاری رفراندوم، به منظور خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در مقابل ارزهای اصلی جهان با کاهش جدی روبرو شده و این موضوع هزینه واردات بسیاری از کالاها را به بریتانیا، افزایش داده است. 

    مرکز عملکرد اقتصادی بریتانیا در گزارش خود آورده که تاثیر افزایش قیمت ها، معادل 448 پوند کاهش در میانگین پرداخت سالانه کارگران بوده و این رقم، برابر با دستمزد یک هفته است.

    نتایج این تحقیق نشان می دهد، خانوارهای بریتانیایی در حال پرداخت هزینه اقتصادی به رای برگزیت هستند؛ ضمن اینکه افزایش نرخ تورم در میان خانوارهای لندنی، کمترین تاثیر را داشته؛ اما این موضوع برای خانوارهای اسکاتلندی، ولزی و بویژه ایرلند شمالی بدترین تاثیر را گذاشته است.

    تورم در بریتانیا بر روی واردات کالاهایی از قبیل نان، غلات، شیر، چای، قهوه، برخی از نوشیدنی ها، جواهرات و مبلمان بیشترین تاثیر را گذاشته و این محصولات را با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو کرده است.

    بر همین اساس، بنیاد مواد غذایی بریتانیا افزایش نگرانی خود را از هدفگذاری دولت برای خوراک مردم به اندازه 5 روز در هفته را اعلام کرد و در این باره به این نکته اشاره نمود که این موضوع می تواند برای میلیون ها بریتانیایی، عدم استطاعات کافی برای خرید مواد غذایی را به همراه داشته باشد.

    این نهاد بریتانیایی در گزارش دیگری اعلام کرده بود که افزایش قیمت ها در این منطقه، به معنی آن است که 10 درصد از فقیرترین جمعیت بریتانیا باید نیمی از بودجه خود را برای خرید مواد غذایی و نوشیدنی هزینه کنند. 

    مرکز عملکرد اقتصادی بریتانیا اعلام کرد: انتظار افزایش بیشتر قیمت در میان میوه و سبزیجات وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی