عصر بازار

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

کل اعتبار صندوق بیمه کشاورزی امسال تخصیص یافت

عصر اعتبار- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجلس امسال لطفی به صندوق بیمه کشاورزی کرد و مصوبه‌ای را گذراند که کل اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی صد درصد تخصیص‌یافته است.

کل اعتبار صندوق بیمه کشاورزی امسال تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدعلی طهماسبی در مورد آخرین وضعیت تولید مرکبات در کشور در پی سرمازدگی سال گذشته، اظهار داشت: در مجموع در دو خطه شمال و جنوب کشور پیش‌بینی می‌کنیم که 5 میلیون تن مرکبات تولید شود که از این رقم 600 تا 700 تن لیموترش، 1000 تن گریپ فروت و بقیه پرتقال و نارنگی است.

    وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود سال گذشته بر اثر سرمازدگی بسیاری از درختان مرکبات مازندران آسیب دیده و امکان کاهش تولید وجود دارد، با رد این موضوع، گفت: فقط برخی از باغات شرق مازندران دچار شکستگی تنه درختان شده بود که مشکل چندانی در پی نداشت و امسال مرکبات به حد نیاز و به وفور در کشور تولید می‌شود.

    طهماسبی همچنین به حمایت‌های دولت برای اجرای مشوق صادراتی که سال گذشته به دلیل سرمازدگی امکان‌پذیر نبود، اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه‌ای که از طریق معاون اول رئیس‌جمهور هم ابلاغ شده، به ازای صادرات یک کیلو کشمش، 1.5 کیلوگرم سیب و یا 2 کیلوگرم مرکبات امکان واردات موز با حقوق ورودی 5 درصد فراهم می‌شود؛ چراکه در حالت عادی حقوق ورودی موز 20 درصد محاسبه می‌شود، مضاف بر‌آنکه شرایط قرنطینه‌ای هم طبق استانداردهای صادراتی اعمال می‌شود.

    معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد پرداخت نشدن خسارات باغداران پس از سرمازدگی سال گذشته و مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی که کمبود اعتبارات را عامل اصلی آن اعلام کرده، گفت: یکی از مشکلات این بود که معمولاً 60 تا 70 درصد خسارتی را که در بیمه‌گذاری تعیین می‌شود، برعهده دولت است، ولی امسال مجلس لطفی به این بخش کرد و مصوبه‌ای را گذراند که کل اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی صد درصد تخصیص‌یافته است و امیدواریم با این قانون وضعیت پرداخت خسارت کشاورزان از محل صندوق بیمه بهتر شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره صادرات کیوی به ایران خارج از فصل که کمیسیونر اتحادیه اروپا در مذاکرات اخیر خود بر آن تأکید داشت، به کجا رسید، اظهار داشت: کیوی از هیچ کشوری به ایران صادر نمی‌شود، چراکه ما خودمان تولید 300 هزار تن کیوی در داخل داریم و اگر سخنی در این زمینه به میان آمده، اشتباه شده است.

    طهماسبی به این نکته اشاره کرد که اکنون یک شرکت ایتالیایی و یک شرکت نیوزیلندی با بخش خصوصی و باغداران ایران وارد تعامل شده تا با استقرار دستگاه‌های جدید مکانیزاسیون بسته‌بندی مطلوب، کیوی ایران را صادر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو