عصر بازار

بیکاری ۳۳درصد جمعیت بیکار کشور از ۱۹ ماه بیشتر شد

عصر اعتبار- مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران توزیع نسبی برآورد جمعیت بیکار ۱۰ساله و بیشتر بر حسب جنس و مدت بیکاری نشان می‌دهد که در سال ۹۵ حدود ۳۳.۷درصد بیکاران ۱۹ ماه و بیشتر بیکار بوده‌اند.

بیکاری ۳۳درصد جمعیت بیکار کشور از ۱۹ ماه بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حال حاضر بیکاری یکی از معضلات اصلی در جامعه به حساب می‌آید اما این بحران زمانی پیچیده‌تر می‌شود که دوره انتظار برای یافتن شغل طولانی می‌شود. مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران توزیع نسبی برآورد جمعیت بیکار 10ساله و بیشتر بر حسب جنس و مدت بیکاری نشان می‌دهد که در سال 95 حدود 33.7 درصد 19ماه و بیشتر بیکار بوده‌اند.

    طولانی‌شدن مدت بیکاری که با عنوان شاخص «بیکاری بلندمدت» شناخته‌ می‌شود، به‌ویژه برای بیکارانی که قبلاً شاغل بوده‌اند اثرات مخرب بیشتری دارد، علاوه بر این بیکاری بلندمدت می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به دولت جهت تأمین هزینه‌های بیمه بیکاری تحمیل کند.

    *اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

    در سال 95، حدود 35.5 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 18.1 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 14.6 درصد به تماس با کارفرما (صاحب‌کار)، 12.4 درصد به ثبت نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی و 9.1 درصد به ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی