عصر بازار

مشاور سازمان خصوصی‌سازی؛

سود سهام عدالت به زودی پرداخت خواهد شد

عصر اعتبار- جعفرسبحانی گفت: سود سهام عدالت به یکباره توزیع نمی‌شود و در دو تا سه مرحله توزیع خواهد شد. البته این سود با اولویت‌بندی تقسیم می‌شود.

سود سهام عدالت به زودی پرداخت خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص پرداخت سود سهام عدالت به مشمولین اظهار داشت: مشمولین سود سهام عدالت در صورتی که باقی‌مانده اقساط خود را پرداخت نکرده باشند حقی از آنها تضییع نخواهد شد و به میزان سهمی‌ که طی 10 سال گذشته از محل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای آنان ایجاد شده (این عدد یکسان بوده و حدود 532 هزار تومان است) به همان میزان دارایی، مالکیت و سهم خواهند داشت.

    وی افزود: افرادی که مابقی سهام خود را پر کردند نیز سود سهام خود را به صورت کامل دریافت می‌کنند اما آن دسته‌ای که اقساط خود را پر نکرده‌اند به میزان سهمی که دارند سود سهم‌شان را دریافت می‌کنند.

    وی در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز افزود: زمان دقیقی نمی‌توان اعلام کرد و هنوز بر روی آن کار می‌شود اما قطعا تا پایان سال سودها پرداخت خواهد شد.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت، مخصوص شرکت‌های سرمایه پذیری است که ناشی از عملکرد سال 95 آنهاست و باید در سال 96 از این 49 شرکت اخذ شود و به حساب مشمولین پرداخت شود.

    وی گفت: البته در تابستان اعلام شد که تا پایان شهریور ماه سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد اما به دلیل این که شورای اصل 44 برای واریز سود به ما یک ماه فرصت داد و هماهنگی‌ها باسایر ارگان‌ها نیز تا آن زمان صورت نگرفته بود این موضوع با تاخیر همراه شد.

    سبحانی خاطر نشان کرد: البته ما تاخیر در عملکرد نداشتیم زیرا سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر یکباره دریافت نمی‌شود که ما هم آنرا یکباره پرداخت کنیم.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: شرکت‌ها از زمان برگزاری مجمع هشت ماه فرصت دارند تا این سود را به سازمان بدهند و در صورتی که این هشت ماه بگذرد و ما سودی پرداخت نکنیم آن زمان این انتقاد به ما وارد است که فرصت تمام شده و سازمان خصوصی‌سازی سودی پرداخت نکرده است.

    وی با بیان اینکه سود سهام عدالت به زودی پرداخت خواهد شد افزود: این سود به یکباره توزیع نمی‌شود و در دو تا سه مرحله توزیع خواهد شد. البته این سود با اولویت‌بندی تقسیم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو