عصر بازار

دویچه بانک آلمان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را منع کرد

عصر اعتبار- استراتژیست ارشد دویچه بانک گفت: به دلیل نوسان بالا در قیمت بیت کوین و عدم کافی بودن مقررات آن، سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را توصیه نمی‌کنیم.

دویچه بانک آلمان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را منع کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان هم به آن دسته از نهادهای پولی ملحق شد که نسبت به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین هشدار می دهد.

    در همین حال «آلریچ استفان» استراتژیست ارشد دویچه بانک گفت: سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را به سرمایه گذاران پیشنهاد نمی کنم. وی تصریح کرد: نوسان در بیت کوین بسیار بالا است؛ در حالی که مقررات آن بسیار ناکافی است.

    «استفان» گفت: سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری در بورس ها بی رغبت شده اند؛ در حالی که برای سرمایه گذاری در بیت کوین به نوعی اعتیاد مبتلا شده اند.

    افزایش 8 برابری در ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی منجر به مشخص شدن حباب آن و اعلام هشدار نسبت به این پدیده شده است و این موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران نهادی نسبت به بیت کوین فاصله زیادی بگیرند؛ اما سرمایه گذاران جزیی و خرده فروش به بیت کوین هجوم بیاورند.
    پیش از این مدیر عامل «جی پی مورگان» گفته بود که بیت کوین نوعی کلاهبرداری است؛ این در حالی است که برخی از کارشناسان ارز دیجیتال بر این باور هستند که انتظار می رود قیت هر واحد بیت کوین به 10 هزار دلار افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی