عصر بازار

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران اعلام کرد:

تنها ۴ درصد مردم ایران بیمه عمر و زندگی دارند

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران با اشاره به توسعه نیافتگی فرهنگ بیمه در کشور، گفت: تنها ۳ تا ۴ درصد از مردم دارای بیمه‌نامه های عمر و زندگی هستند که فاصله بسیاری با میانگین جهانی دارد.

تنها ۴ درصد مردم ایران بیمه عمر و زندگی دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر؛ سیدحسین سلیمی درباره توسعه نیافتگی بیمه های زندگی در ایران و تکلیف قانون برنامه ششم توسعه برای افزایش سهم بیمه های زندگی به 50 درصد گفت: در کشورهای توسعه یافته و غربی، دستکم 30 درصد از افراد دارای بیمه نامه های عمر و زندگی هستند، ولی این رقم در ایران بسیار ناچیز است.

    وی اظهارداشت: در حالی که صنعت بانکداری ایران در طول سال های گذشته رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته اما صنعت بیمه کشور همپای آن رشد نکرده است.

    رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران افزود: هنوز آموزش های لازم به افراد درباره بیمه داده نمی شود و اعتقادات فرهنگی افراد به گونه ای نیست که آنها را تشویق به خرید بیمه نامه کند؛ در حالی که بیمه می تواند در زمان بروز خسارت و حوادث به کمک افراد بیاید.

    نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: رییس کل بیمه مرکزی رقم 3 هزار میلیارد دلار را درباره ریسک های موجود در کشور که نیاز به پوشش بیمه ای دارد، اعلام کرده که کاملا درست است، اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف این ریسک پوشش های لازم را ندارد.  از سوی دیگر شرکت های بیمه اطلاع رسانی درستی درباره خدمات و پرداخت خسارت های مختلفی که می پردازند، مانند خسارت های پرداختی به ساختمان پلاسکو ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی