عصر بازار

باج‌افزار جدید فارسی که ۶۳۰ میلیون تومان پول می‌خواهد

عصر اعتبار-باج افزار جدیدی با نام وانااسمایل WannaSmile شناسایی شده که با متن پیامی به زبان فارسی، مشخصا کاربران ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

باج‌افزار جدید فارسی که ۶۳۰ میلیون تومان پول می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین، وانااسمایل شباهت زیادی در طراحی و عملکرد به باج‌افزار zCrypt داشته و این روزها در فضای اینترنت در حال گسترش است. این باج‌افزار برای سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده و با قفل کردن و رمزنگاری فایل‌ها و اطلاعات، مبلغ20 بیت‌کوین، حدود 630میلیون تومان باج، برای تحویل کلید رمزگشایی اطلاعات، از قربانیان خود دریافت می‌کند.

    باج‌افزارها گونه‌ای از بدافزارها هستند که دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند. برخی از انواع آنها روی فایل‌های هارددیسک رمزگذاری انجام می‌دهند و برخی دیگر ممکن است به سادگی سیستم را قفل کنند و پیام‌هایی روی نمایشگر نشان دهند که از کاربران می‌خواهد مبالغی را واریز کنند.

    خوشبختانه باج‌افزار وانااسمایل توسط آنتی‌ویروس‌های معروف قابل شناسایی بوده و درصورت داشتن یک آنتی‌ویروس به‌روز‌رسانی شده می‌توانید از آلوده شدن به آن پیشگیری کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی