عصر بازار

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد؛

توزیع ۲۰۵ میلیارد تومان سود سهام عدالت توسط یک شرکت فولادی

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در سالجاری حدود ۲۰۵ میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت در مجمع این شرکت تقسیم شده است که تا پایان سال به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

توزیع ۲۰۵ میلیارد تومان سود سهام عدالت توسط یک شرکت فولادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بهرام سبحانی با اشاره به این که شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از شرکتهایی است که طبق قانون بخشی از سهام آن به پرتفوی سهام عدالت اختصاص داده شده است گفت: بر این اساس از سال 1385 تا کنون حدود 3600 میلیارد ریال توسط این شرکت به سهام عدالت پرداخت شده است.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: البته از این رقم، حدود 2060 میلیارد تومان به صورت سود نقدی به مشمولان سهام عدالت بابت تسویه اقساط سهام خود در سالهای گذشته پرداخت شده و حدود 1350 میلیارد تومان هم بابت افزایش سرمایه در طرح توزیع سهام عدالت توزیع شده است.

    وی بر اساس قانون تجارت شرکتها 8 ماه فرصت دارند تا سود تقسیمی را میان مشمولان توزیع کنند اضافه کرد: در سالجاری نیز حدود 205 میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت در مجمع این شرکت تقسیم شده است که تا پایان سال به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

    سبحانی در ادامه به اشاره به این که شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین تولیدکننده ورق تولیدی در خاورمیانه  و بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان است گفت: این شرکت با سرمایه ثبت شده 7500 میلیارد تومان بزرگترین شرکت بازار سرمایه است که ارزش فعلی آن حدود 28 هزار میلیارد تومان می باشد.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این که این شرکت همچنین سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و سهم 5 درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت را دارا است افزود: با توجه به این که 30 درصد سهام این شرکت به سبد سهام عدالت اختصاص داده شده است، این موضوع موجب شده تا سهام عدالت از ارزش خاصی برخوردار باشد.

    وی در ادامه در پاسخ به این که چرا تعرفه صادرات فولاد به کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: این اتفاق بدلیل حمایت اروپایی ها از فولادسازان فعال در کشورهای خود انجام شده است.

    سبحانی همچنین در خصوص این که چرا در داخل کشور برخی افراد به دنبال این هستند تا تعرفه واردات فولاد به کشور پایین بیاید نیز گفت: اعمال تعرفه یکی از سیاستهایی است که به طور معمول در کشورها برای حمایت از تولید داخلی انجام می شود؛ بر این اساس با اعمال تعرفه بر کالا و محصولاتی چون فولاد، سود و منفعت برخی افراد سودجو کم می شود و بر این اساس این دسته از افراد تلاش می کنند با ایجاد جو روانی منفی، تعرفه واردات فولاد به کشور را کاهش دهند تا از این رهگذر سود بیشتری را عاید خود کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو