عصر بازار

عضو شورای عالی بورس :

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی

عصر اعتبار- عضو شورای عالی بورس، از حمایت پارلمان نسبت به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی خبر داد و گفت: به دلیل افشای اطلاعات این صندوق‌ها، عملکرد آنها کاملا شفاف است.

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، حمدرضا پورابراهیمی، با بیان اینکه برای رونق  اقتصاد و جذب سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری نیاز داریم، گفت: عملکرد این صندوق‌ها با شفافیت همراه است؛ چراکه بر اساس استاندارها وظیفه دارند صورت‌های مالی خود را افشا می‌کنند.

    عضو شورای عالی بورس، با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی، تنوع سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد، گفت: به عنوان مثال صندوق‌های جسورانه، یکی از ابزارهایی است که به واسطه توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران شکل گرفته است.

    وی تصریح کرد: در دنیا از این شرکت‌ها تحت عنوان شرکت‌های مخاطره‌پذیر یاد می‌شوند؛ در حالی که پیش از این در ساختار اقتصادی ایران وجود نداشتند و در همین سال‌های اخیر، بر اساس شرایطی که در اقتصاد ایران پیش آمد، به وجود آمدند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه در حال حاضر فرآیند پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار سرمایه در حال انجام شدن است، توضیح می‌دهد: این صندوق‌ها کمک می‌کنند تا افرادی که می‌خواهند مالک شوند و سهام بخرند، اما در کنار این از ریسک‌پذیری بیشتری هم برخوردار هستند از آن‌ها استفاده کنند.

    به گفته وی، این‌ها شرکت‌هایی هستند که ریسک بالایی دارند؛ اما در کنار این درآمد آنها هم درآمدهای بسیار بالایی است. به این دلیل که می‌توانند در فرآیند کاری خود به یک نتیجه علمی که در حوزه کاربردی بتواند خلق ثروت کند، برسند، درآمدهای بسیار سرشاری برای آنها به دنبال خواهد داشت.

    عضو شورای عالی بورس، با بیان اینکه این حرکت شروع شده و کار خیلی خوبی را معاونت علمی و فناوری انجام داده و در حال حمایت آن‌ها است، درباره نگاه مجلس به  سرمایه‌گذاری‌ در صندوق‌های سرمایه‌گذاری  که از طرف سازمان بورس نظارت  می‌شوند، عنوان کرد: مجلس از این نوع صندوق‌ها حمایت می‌کند و نگاهمان هم مثبت است؛ چراکه فکر می‌کنیم که استفاده از ابزارهای توسعه فعالیت های مرتبط با بخش اقتصاد دانش‌بنیان که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی آمده یک اقدام مثبت است که در بازار سرمایه در حال شکل‌گیری است.

    عضو شورای عالی بورس کشور، درباره میزان شفافیت صندوقهای سرمایه گذاری هم تاکید کرد: از نظر نظارتی هم براساس استانداردها وظیفه دارند که صورت‌های مالی خود را افشا کنند و ریز اطلاعاتی خود را هم ارائه دهند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی