عصر بازار

معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

کاهش ۲ درصدی صادرات در سال جاری

عصر اعتبار- معاون سازمان توسعه تجارت گفت: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از کشور انجام شد که از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال گذشته عقب بوده و شاهد کاهش دو درصدی هستیم.

کاهش ۲ درصدی صادرات در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار در حوزه حجم صاردات کشور، رکورد زده شد.

    وی با اشاره به اینکه به دلیل افت شدید قیمت‌های جهانی کالا موفق نشدیم در حوزه ارزشی نیز رکورد داشته باشیم، اظهار کرد: سال گذشته از نظر ارزشی در صادرات  3.5 درصد رشد و از لحاظ وزنی 38 درصد رشد داشته‌ایم.

    مودودی با بیان اینکه سال گذشته فضای پس از برجام باعث شد تا با کشورهای بیشتری تعامل صورت گیرد، تصریح کرد: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری 24 میلیارد و 700 میلیون دلار صاردات از کشور انجام شد که از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال گذشته عقب بوده و شاهد کاهش دو درصدی هستیم.

    وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی براساس نیاز محلی، استانی و ملی ایجاد شدند و امروز می‌خواهند بین‌المللی شوند و برای تحقق این امر یکی از الزامات تحقق برنامه ششم توسعه این است که حداقل سالانه بیش از 160 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود که در این صورت قطعا ظرفیت برای صادرات بیشتر خواهد شد.

    معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور نیز گفت: صادرات به معنای تولید، اشتغال، تبدیل ارز و در نهایت درآمد ملی است.

    سید جواد زمانی با اشاره به اینکه لازم است اراده‌ها به عمل تبدیل شود، افزود: هیچ کشوری رشد نمی‌کند مگر اینکه در گام نخست ضعف خود را باور کند.

    وی هزینه بالای مواد اولیه، قوانین دست و پا گیر، عدم امنیت اقتصادی برای تولید کننده، عدم شناخت تولید کننده از بازارهای هدف را برخی از مشکلات موجود سر راه تولیدکنندگان کشور برشمرد.

    زمانی حذف تحریم‌های خارجی، عمل‌گرایی در قانون و نپزداختن به مسائل حاشیه‌ای را از راهکارهای رفع موانع تولیدکنندگان مطرح کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو