عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد؛

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: اولویت ورود منابع مالی خارجی به کشور، سرمایه گذاری در طرح‌های انرژی، اشتغال‌زا و صادرات محور است.

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد خزاعی در نشست بین المللی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران با اعلام اینکه طرح های انرژی، اشتغال و صادرات؛ اولویت ورود سرمایه خارجی به کشور است، گفت: پس از توافق هسته ای با برجام، هر روز بیشتر از قبل، شاهد پیشنهادها و مذاکرات و قراردادهای مالی بین المللی با کشورمان هستیم و دولت و بخش خصوصی ایران آماده تضمین و استقبال از این سرمایه هاست.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه علاوه بر بانک های ایرانی که آماده صدور ضمانت نامه های بانکی و تضامین لازم هستند، دولت نیز این آمادگی را دارد گفت: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، تمام پیشنهاداتی که از خارج کشور برای سرمایه گذاری به وزارت اقتصاد و دارایی برسد در کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان سرمایه گذاری، بانک مرکزی، اتاق های بازرگانی و تعاون و سازمان برنامه و بودجه و حسب مورد دستگاه مربوطه بررسی می شود و در صورت تصویب و تایید این طرح در کمیته سرمایه گذاری، دولت طرح را به صورت کامل تایید و گارانتی و حمایت می کند.

    وی افزود: در صورت تصویب طرح سرمایه گذاری در این کمیته، ورود و خروج ارز و همکاری بانک های ایرانی تسهیل می شود و وزارت امور خارجه نیز ویزا و اقامت سرمایه گذاران را تایید می کند.

    خزاعی افزود: از نظر دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، ورود منابع مالی به صورت سرمایه گذاری نسبت به سایر موارد از جمله استقراض و ... در اولویت است.

    وی همچنین به سرمایه گذاران خارجی توصیه کرد: با همکاری بخش خصوصی ایران، سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و همچنین در کشورهای همسایه را از جمله عراق و افغانستان و کشورهای آسیای میانه مدنظر قرار دهند.

    وی با اشاره به ثروت های غنی و منابع سرشار انرژی در ایران و همچنین وجود نیروی انسانی زبده در کشور، افزود: ایران کشوری ثروتمند است اما چنانچه در همه جای دنیا و از جمله کشورهای ثروتمند جهان نیز مرسوم است مایل به استفاده از سرمایه های خارجی در کنار ثروت ملی خود است و این رویه ای عادی و طبیعی در همه جای دنیاست.

    خزاعی امنیت ایجاد شده در کشور را یکی از مزیت های نسبی ایران در منطقه ای پُرتلاطم دانست و گفت: این امنیت با لطف الهی و جانفشانی فرزندان ملت به دست آمده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو