عصر بازار

ایران و قزاقستان در زمینه تجارت، صنعت، کشاورزی و ترانزیت توافق کردند

عصر اعتبار- معاون نخست وزیر قزاقستان پس از دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران از توافق ۲طرف درباره توسعه همکاری های تجاری، صنعتی و کشاورزی و همچنین ترانزیت کالا به کشورهای خلیج فارس خبر داد.

ایران و قزاقستان در زمینه تجارت، صنعت، کشاورزی و ترانزیت توافق کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «عسکر میرزا احمداف» توضیح داد: در این دیدار مهمترین مسائل اقتصادی و تجاری بین 2طرف مطرح شد و کارگروه مشترکی برای پیگیری و اجرای همه توافق ها تشکیل می دهیم.

    وی که وزیر کشاورزی قزاقستان نیز است، افزود: با طرف ایرانی زمینه‌های جدید افزایش مبادلات بررسی شد.
    «قزاقستان می تواند در زمینه صادرات غلات نیاز ایران را تامین کند و به صورت متقابل از ایران میوه و دیگر کالاهای کشاورزی وارد کند».
    وی ادامه داد: موضوع ترانزیت کالاهای قزاقستان از طریق ایران به کشورهای خلیج فارس نیز مطرح شد و به توافق های خوبی رسیدیم.

    ** برای برداشتن روادید بازرگانی آماده ایم
    وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در این دیدار درباره ایجاد یک کارگروه مشترک برای توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری توافق شد.
    محمد شریعتمداری افزود: با توجه به ظرفیت خوب صدور خدمات فنی و مهندسی ایران و همکاری‌های مشترک با کشورهای ثالث در این حوزه، برای انعقاد یک یادداشت تفاهم مشترک برای توسعه خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور تفاهم کردیم.
    «در زمینه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، گازی و برقی آبی با توجه به تجهیزاتی که در ایران به خصوص تحت لیسانس شرکت‌های بزرگ دنیا تولید می‌شود، ظرفیت‌های خوبی برای صادرات به دیگر کشورهای منطقه را داریم».
    وی یادآوری کرد: در زمینه گندم صادرکننده ایم و امسال با توجه به خودکفایی گندم مذاکره برای خرید گندم از قزاقستان را دنبال نمی کنیم اما ظرفیت‌ کارخانه های آرد ایران می‌تواند برای صدور آرد به کشورهای همسایه مورد استفاده مشترک قرار بگیرد و از ظرفیت‌های خالی آنها استفاده مشترک کرد.
    شریعتمداری افزود: در زمینه سوآپ، ترانزیت و ورود موقت محصولات کشاورزی به صورت سه جانبه میان ایران، قزاقستان و روسیه امکان همکاری‌های گسترده در آینده وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار قرار داده است.
    این مسوول از آمادگی برای همکاری‌های مشترک معدنی با دولت قزاقستان خبر داد و افزود: در این دیدار درباره مسائل سر راه توسعه روابط دو جانبه به خصوص در حوزه بانکی گفت‌وگو شد.
    تسهیل در صدور روادید برای تجار ایرانی و قزاقستان نیز از دیگر مسائل مطرح بود و ایران اعلام کرد برای برداشتن روادید بازرگانی آماده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو