عصر بازار

نشست ۲ وزیر برای حل مشکل مالیاتى تعاونی‌ها

عصر اعتبار- در جلسه ای که با حضور وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد مشکلات مالیاتی تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت .

نشست ۲ وزیر برای حل مشکل مالیاتى تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در جلسه ای که با حضور وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد مشکلات مالیاتی تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت .در این جلسه که در محل دفتر کرباسچیان،وزیراقتصاد و دارایی برگزار شد مسائل و مشکلات تعاونی توسط سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وعبداللهى رییس اتاق تعاون ایران بیان شد.

    علی ربیعی،وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات مالیاتی تعاونی ها را عاملی در مسیر حفظ و توسعه اشتغال در این بخش اقتصادی دانست  وافزود: بخشش جریمه ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده از سال 87 تا 89 ، رعایت عدالت در اجرای وصول مالیات ارزش افزوده از خرده فروشان و تعاونی های مصرف، معافیت مالیاتی تعاونی های مرزنشینان بر اساس ماده 133 قانون تعاون و وحدت رویه در اعمال تبصره 6 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود .

    همچنین در این جلسه  تقوی نژاد رئیس سازمان امورمالیاتی  حضور داشت و  مقرر گردید تا با دستور وزیر اقتصاد و دارایی جرائم ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده طی سالها78تا 89  مشمول بخشیدگی شود  وموضوع معافیت تعاونی های مرزنشینان طی کار گروهی مشترک از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری گردد.

    در خصوص معافیت25 درصدی تعاونی ها موضوع تبصره 6 ماده 105 تاکید گردید که فارغ از تایید یا رد اظهار نامه توسط سازمان امورمالیاتی تخفیف مذکور برای مبلغ مالیات اظهار شده در اظهار نامه اعمال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی