عصر بازار

فروش ۷.۹ میلیارد دلاری فروشگاه‌های آنلاین آمریکایی در جمعه سیاه

عصر اعتبار-فروش های آنلاین شرکت های امریکایی در روز جمعه سیاه و جشن شکرگزاری ارقام بی سابقه ای را به ثبت رسانده است.

فروش ۷.۹ میلیارد دلاری فروشگاه‌های آنلاین آمریکایی در جمعه سیاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام موسسات تحلیل آمارهای فروش، فروش های آنلاین شرکت های امریکایی در روز جمعه سیاه و جشن شکرگزاری ارقام بی سابقه ای را به ثبت رسانده است.

    بر اساس اعلام موسسه اداب آنالیتیکس که معاملات انجام شده در 100 سایت اینترنتی خرده فروشی بزرگ آمریکا را رصد می کند، خرده فروش های امریکایی در روز جمعه سیاه و جشن شکرگزاری به رکورد فروش آنلاین 7.9 میلیارد دلار دست یافته اند که 17.9 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

    موسسه اداب گفته، انتظار می رود در روز دوشنبه بعد از تعطیلات جشن شکرگزاری 6.6 میلیارد دلار فروش اینترنتی به ثبت برسد که بیشترین خرید آنلاین روزانه در تاریخ آمریکا خواهد بود.

    این گزارش حاکی است، تلویزیون، لپتاپ، اسباب بازی و کنسول های بازی به ویژه پلی استیشن 4 از جمله اقلامی بوده که بیشترین تخفیف در مورد آنها اعمال شده و بالاترین میزان فروش را داشته است.

    موسسه بازاریابی کریتئو اعلام کرد، 40 درصد از خریدهای آنلاین روز جمعه سیاه شامل تلفن های همراه بوده، در حالی که این رقم در سال گذشته 29 درصد بوده است.

    هیچ آماری از میزان خریدهای حضوری و فیزیکی در روز جشن شکرگزاری یا هامن جمعه سیاه منتشر نشده، اما تحلیلگران از کاهش قابل توجه حضور مردم در مراکز خرید و ترک فروشگاه ها توسط مردم بدون انجام خرید سخن گفته اند.

    فروشگاه های عرضه حضوری محصولات، سعی کردند در این روز با ارائه تخفیف و هدایای رایگان، خریداران را از خانه هایشان بیرون بکشند، اما به گفته برخی مغازه داران، مراجعه کنندگان حضوری تنها به بررسی اجناس می پرداختند و پول خود را برای خریدهای اینترنتی نگاه می داشتند.

    اما موسسه تحقیقاتی شاپر ترک گفته، میزان ازدحام در فروشگاه های حضوری در جمعه سیاه امسال کمتر از یک درصد کاهش داشته و پیش بینی ها از کاهش قابل توجه خریدهای حضوری را زیر سوال برده است.

    برایان فیلد، مدیر خدمات مشاوره ای شاپر ترک گفت: «این واقعیت که میزان بازدید مشتریان از فروشگاه های حضوری در روز جمعه سیاه کم نشده نشان می دهد که فروش های فیزیکی همچنان به قوت خود باقی است و اگر درست انجام شود بپپرسود است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی