عصر بازار

مدیرکل فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری:

قرعه‌کشی وام ضروری بازنشستگان فردا برگزار می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، جزییات وام ضروری بازنشستگان را توضیح داد.

قرعه‌کشی وام ضروری بازنشستگان فردا برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس رشیدی با اشاره به وام ضروری بازنشستگان کشوری افزود: این وام به مبلغ 4 میلیون تومان است و اولویت دریافت با کسانی است که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

    وی در بیان جزئیات دریافت این وام که قرعه‌کشی آن 7 آذر برگزار می‌شود، گفت: بازنشستگان برای گرفتن وام می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کنند و نیازی به ضامن نیست.

    رشیدی با اشاره به این که برای دریافت نیازی به مراجعه فرد به بانک نیست، افزود: بازنشستگان اقساط این وام 36 ماهه را با کارمزد سالانه 4 درصد و به میزان هر قسط 120 هزار تومان می‌پردازند. اعتبار تخصیص‌یافته برای وام ضروری از 750 میلیارد به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است که 300 هزار بازنشسته می‌توانند از این وام بهره بگیرند.

    وی، شمار دریافت کنندگان وام را در سه سال گذشته 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد؛ چراکه امسال شرایط خوبی در نظر گرفته شده است.

    او افزود: در سال 94، تسهیلات وام ضروری با اعتبار 500 میلیارد تومان، به ارزش دو میلیون تومان به 250 هزار بازنشسته کشوری، در سال 93، با اعتبار 400 میلیارد تومان، وام دو میلیون تومانی به 200 هزار بازنشسته کشوری و در سال 92 نیز با اعتبار 64 میلیارد تومان، وام دو میلیون تومانی به بیش از 32 هزار بازنشسته کشوری پرداخت شده است.

    رشیدی در خصوص تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان هم گفت: این طرح ها به نام طرح‌های "در خانه نمانیم" نامگذاری شده که با هدف پر کردن اوقات فراغت عزیزان بازنشسته انجام می‌شود.

    او با بیان اینکه استقبال بازنشستگان از این طرح خوب بوده است، افزود: این طرح شامل افرادی است که زیر نظر صندوق بازنشستگان قرار دارند و در این طرح نیز باید افراد با مراجعه به سامانه نام نویسی صندوق بازنشستگان و وارد کردن شماره بازنشستگی و شماره حساب در آن شرکت کنند.

    رشیدی گفت: شهرهای زیارتی مانند مشهد، شیراز، و شهرهای تفریحی اصفهان و دیگر شهرهایی است که بازنشستگان با مراجعه به سامانه می‌توانند آنها را ببینند و نام آنها در زمان نام نویسی در سامانه قید کنند.

    وی در مورد تسهیلات و خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی نیز گفت: به ازای هر نفر 670 تومان برای بازنشسته و 330 تومان برای همراه در نظر گرفته‌ایم.

    رشیدی در خاتمه سخنانش در یک برنامه تلویزیونی در خصوص سفرهای خارجی گفت: این رقم به دو برابر افزایش می‌یابد؛ یعنی معادل هر نفر یک میلیون و 330 هزار تومان است و بازنشسته‌ها می‌توانند از این مزایا برای 3 سال متوالی استفاده کنند، یعنی هر سال فقط یکبار می‌توانند سفر خارجی داشته باشند و برای هر سفر تنها برای یک همراه کمک هزینه در نظر گرفته می‌شود و همراه حتما باید از نزدیکان باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی