عصر بازار

شناسایی و عرضه ۹۶ قابلیت سرمایه‌گذاری استان سمنان به سرمایه‌گذاران خارجی

عصر اعتبار- مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی استانداری سمنان از شناسایی و عرضه ۹۶ قابلیت سرمایه‌گذاری این استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد .

شناسایی و عرضه ۹۶ قابلیت سرمایه‌گذاری استان سمنان به سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «صادقی» در پنل اختصاصی استان سمنان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در صورت تمایل از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

    وی از وجود سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان خبر داد و گفت: این سه منطقه اقتصادی ویژه می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد.

    مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی استانداری سمنان با بیان این‌که  سمنان رتبه اول کشور از حیث شمار دانشجویان را دارد، ادامه داد: از نظر معدنی نیز رتبه نخست کشور از نظر 5 ماده معدنی در اختیار استان سمنان است.‌

    صادقی حجم ذخیره شناخته شده زمین شناختی در استان سمنان را دو نیم میلیارد تن دانست و گفت: گج، سلستین، زئولیت ، نمک و... از جمله معادن بسیار غنی در استان سمنان است به طوری که 60 درصد نمک، 40 درصد گچ و 95 درصد زئولیت ایران در سمنان تولید می‌شود. ضمن این‌که فرآوری پتاس در شرق استان فرصت بسیار مطلوب سرمایه‌گذاری برای شرکای خارجی محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به شرایط مساعد کشاورزی در این استان افزود: وجود اقلیم‌های متنوع جهت کشت انواع اقلام زراعی و باغی در بیش از 193 هزار هکتار اراضی استان از امتیازات این استان است.

    مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی استانداری سمنان با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در بخش داروهای گیاهی به‌عنوان یک فرصت عالی سرمایه‌گذاری در استان محسوب می‌شود از استان سمنان به عنوان یک استان صنعتی نام برد و افزود: 120 واحد قطعه‌سازی در استان سمنان فعال است.

    صادقی هم‌چنین مناطق گردشگری فراوان استان سمنان، اکو کمپ گردشگری توران، مجموعه‌های گردشگری سلامت و ... را از دیگر قابلیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برشمرد و افزود: 4200 هکتار منطقه آزاد اقتصادی در استان پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی