عصر بازار

با تشدید بحران کاتالونیا؛

اقتصاد اسپانیا ۲۰ میلیارد دلار کوچک‌تر می‌شود

عصر اعتبار- مطالعات کارشناسان اقتصادی آکسفورد نشان می‌دهد اقتصاد اسپانیا به دنبال تشدید بحران کاتالونیا، ۲۰ میلیارد دلار کوچک تر خواهد شد.

اقتصاد اسپانیا ۲۰ میلیارد دلار کوچک‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، به گفته کارشناسان اقتصادی آکسفورد،  جدایی کاتالونیا از دولت مرکزی این کشور هزینه های زیادی را به اقتصاد این کشور تحمیل خواهد کرد و این به  معنی طولانی شدن بلاتکلیفی در اقتصاد اسپانیا از جمله کاهش اعتماد به فضای کسب و کار و نوسان در بورس این کشور است.

    به گفته تحلیلگران آکسفورد، در صورت جدایی کاتالونیا اقتصاد اسپانیا در سال 2019 میلادی 17 میلیارد یورو معادل 20 میلیارد دلار کوچک تر خواهد شد و شاخص بورس این کشور در سال  2018 و 2019 میلادی 10 درصد کاهش خواهد داشت.

    تاثیر اقتصادی بحران جدایی کاتالونیا بر روی اقتصاد اسپانیا همچنان نامعلوم است؛ اما پیش از این افزایش تنش های سیاسی منجر به تشدید بی اعتمادی در فضای سیاسی اسپانیا به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر شده است.

    بر همین اساس، صدها شرکت و همچنین بانک های سرشناس اسپانیایی دفاتر خود را از منطقه کاتالونیا به جای دیگری انتقال داده اند و این موضوع به یک بحران برای اقتصاد اسپانیا و کاتالونیا تبدیل شده است و در اواخر ماه سپتامبر هم شاخص اصلی بورس اسپانیا 3.5 درصد سقوط کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی