عصر بازار

نشست شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور سیف در قصر شیرین

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در صدر هیئت مدیران عامل نظام بانکی برای بازدید از مناطق زلزله زده و پیگیری ارائه تسهیلات به استان کرمانشاه سفر کرد و قرار است جلسه شورای هماهنگی در این استان برگزار شود.

نشست شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور سیف در قصر شیرین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل بانک مرکزی در صدر هیئت مدیران عامل نظام بانکی برای بازدید از مناطق زلزله زده و پیگیری ارائه تسهیلات به استان کرمانشاه سفر کرد و قرار است جلسه شورای هماهنگی در این استان برگزار شود؛ ولی اله سیف در این بازدید قرار است از روستای زلزله زده «شیرین آب» کرمانشاه بازدید و مشکلات موجود را بررسی کند.

    بازدید از چادرهای زلزله زدگان در مناطق زلزله زده از دیگر برنامه های رییس کل بانک مرکزی اعلام شده است.

    افزون بر این، جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور مدیران عامل بانک ها در محل فرماندهی شهرستان قصر شیرین باحضور رییس کل بانک مرکزی برگزار خواهد شد تا برنامه ها و هماهنگی های لازم برای تسریع کمک به زلزله زدگان به صورت دقیق تر در دستور کار قرار گیرد.

    یکی از موارد دستور کار این سفر پیگیری اجرایی شدن مصوبه هیات دولت برای پرداخت بیش از 750 میلیارد تومان تسهیلات به مناطق زلزله است.

    تسهیلات 7675میلیاردی بانک‌ها

    پیش از این نیز دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها گفته بود:  با هدف تسریع در اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در کمک به زلزله زدگان غرب کشور و براساس مصوبه هیئت دولت به خانوارهای زلزله زده در مناطق شهری 35 میلیون تومان با نرخ 5 درصد و خانوارهای روستایی 25 میلیون تومان با نرخ 4 درصد تسهیلات با دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

    به گفته علیرضا قیطاسی براساس مصوبه هیئت دولت برای تعمیرات اماکن نیز 12 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری با دوره بازپرداخت 7 ساله از طرف بانک ها پرداخت می شود.

    وی رقم تسهیلات برای خرید لوازم خانگی را تا سقف 10 میلیون تومان به طور قرض الحسنه و با دوره بازپرداخت 5 ساله از طرف بانک ها به زلزله زدگان اعلام کرده بود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه رقم کل تسهیلات اختصاص یافته در مصوبه هیئت دولت به زلزله زدگان 7 هزار و 675 میلیارد ریال است، افزوده بود: بانک ها جدا از این رقم، خود تسهیلات دیگری را برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته اند که از جمله آنها استمهال بدهی زلزله زدگان به مدت 2 سال است.

    به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی داشتن چک های برگشتی و معوقات بانکی مانع از پرداخت تسهیلات مصوب دولت به زلزله زدگان غرب کشور نمی شود.

    وی مرجع معرفی افراد برای دریافت تسهیلات از بانک ها در مناطق زلزله زده را مراجع ذیصلاح در استان کرمانشاه اعلام کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی