عصر بازار

ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری و حضور گسترده در ایران اعلام آمادگی کردند

عصر اعتبار-بخش خصوصی ایتالیا در همایشی در رم آمادگی برای سرمایه گذاری و حضور گسترده در بازار ایران را در صورت رفع موانع بانکی با کشورمان اعلام کرد.

ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری و حضور گسترده در ایران اعلام آمادگی کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در همایشی که روز دوشنبه با عنوان 'معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران' در شهر رم با حضور ده ها تن از کارآفرینان و سرمایه گذاران ایتالیایی و شماری از مسئولان سیاسی و اقتصادی دو کشور برگزار شد، ایتالیایی ها اعلام آمادگی جهت حضور گسترده و سرمایه گذاری در ایران در صورت رفع موانع بانکی کردند.

    شرکت کنندگان در این همایش، تداوم محدودیت ها و موانع بانکی را مشکل اصلی توسعه روابط اقتصادی دوجانبه دانسته و اعلام کردند که نقطه شروع همکاری های اجرایی اقتصادی و صنعتی میان دو کشور، با آغاز جدی همکاری های مالی و بانکی دوجانبه عملی خواهد شد.
    مسئولان دو کشور نیز در این همایش نسبت به تحقق زودهنگام آن ابراز امیدواری کرده اند.
    محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشت ، گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوبی که در افزایش همکاری های میان دولت ایران و ایتالیا شکل گرفته، اکنون راهکارهای رفع موانع و مشکلات بانکی به شکل خاصی در حال برطرف شدن است و خوشبختانه مسیر را برای افزایش همکاری ها و عقد قراردادهای سرمایه گذاری باز کرده است.
    وی افزود: تصور ما این است که نتیجه این نشست کمک به افزایش سطح مبادلات اقتصادی و همچنین قراردادهایی که قبلا با محدودیت های بانکی روبرو بود، بکند، این محدودیت ها با راهکارهایی که در ایتالیا مدنظر قرار گرفته است درحال برطرف شدن است و فکر می کنیم که این نشست کمک به جذب سرمایه گذاری در ایران و (رفع) محدودیت های منابع بانکی که قبلا شاهد آن بودیم بکند.
    وی گفت: فکر می کنم با اتفاق مثبتی که در ایتالیا رقم خورده است، ما بتوانیم موضوع بحث جذب سرمایه گذاری، مراودات بانکی و انتقال منابع به کشورمان برای بحث سرمایه گذاری را فراهم کنیم و همچنین فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان برای ارایه محصولات در ایتالیا است، برنامه سرمایه گذاری حوزه گردشگری بسیار مهم است که در مجموعه فعالیت های میان ایران و ایتالیا مدنظر است.
    'بندتو دلا ودووا' معاون وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر پیگیری کشورش برای رفع موانع بانکی با ایران گفت: ما تمام تلاش خود را در چارچوب برجام جهت رفع مشکلات مالی شرکت های ایتالیایی برای کار و سرمایه گذاری در ایران می کنیم.
    'اینیاتسیو مونکادا' رئیس گروه صنعتی 'فاتا' مشکل واقعی عدم عادی سازی روابط بانکی با ایران را ترس بانک های بزرگ ایتالیایی و اروپایی از آمریکا دانست و گفت: اگر یک کشور اروپایی مانند ایتالیا روابط مالی خود را با ایران عادی کند دیگر کشورهای اروپایی هم این کار را خواهند کرد.
    در آبان ماه گذشته نیز همایش تجاری بانک ها، شرکت های بیمه و مسایل حقوقی ایران و ایتالیا با حضور مسئولان بانکی و بیمه ای دو کشور در شهر رم برگزار شد و شرکت کنندگان در این همایش به بحث و تبادل نظر درخصوص مشکلات مربوط به مبادلات بانکی، انتقال پول و ضمانت های بیمه میان دو کشور پرداختند.
    'احمد پورفلاح' رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا در این همایش اظهار داشت: متاسفانه، با گذشت دو سال از رفع تحریم ها و تلاش های مسئولان و بنگاه داران ایتالیا و ایران، ما هنوز موفق نشدیم تا به سطوح تجاری قبلی میان دو کشور برسیم و عمده ترین مشکل، مربوط به بحث انتقال پول، ارتباطات بانکی و عدم پوشش بیمه ای کافی و یک رشته مسائل جنبی است. امروز بانکداران ایتالیا و ایران به بررسی مشکلات موجود پرداخته و وعده رفع آن را داده اند و همانطور که دکتر مظفری سفیر ایران در رم مژده داده است، با رفت و آمد مسئولان دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و شرکت های سرمایه گذاری در ایران، حداکثر تا 2 ماه آینده مشکلات بانکی میان دو کشور حل می شود و می توانیم امید بیشتری به دستیابی به سطح بالاتر از هفت میلیارد یورو در مبادلات دوجانبه داشته باشیم.
    پس از برجام در سال 2015 ، ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که مقامات خود را به ایران فرستاده و همواره ابراز علاقمندی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو