عصر بازار

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران مطرح کرد:

گرانی مسکن، زودتر از پیش بینی کارشناسان به وقوع پیوست

عصر اعتبار- عقبایی گفت: پیش بینی حداکثر رشد قیمت مسکن تا انتهای امسال از منظر کارشناسان سقف تورم بود ولی این اتفاق خیلی زودتر به وقوع پیوست.

گرانی مسکن، زودتر از پیش بینی کارشناسان به وقوع پیوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رادیو اقتصاد، اظهار کرد: طی دو ماهه فصل پائیز حجم خرید و فروش و معاملات مسکن در تهران و کشور سیر صعودی داشته است.

    وی ادامه داد: انتظار می‌رود؛ وضعیت معاملات در حوزه خرید و فروش مسکن تا پایان امسال به نحوی باشد که بازار بتواند سیر صعودی خود را همچنان حفظ کند.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: پیش بینی ها از تداوم سیر صعودی معاملات خرید و فروش مسکن و همینطور عبور از دوران رکود و ورود به مرحله پیش رونق تا پایان امسال در کشور نوید می دهد.

    وی در مورد وضعیت قیمت مسکن تصریح کرد: پیش بینی حداکثر رشد قیمت مسکن تا انتهای امسال  از منظر کارشناسان سقف تورم بود ولی این اتفاق خیلی زودتر یعنی طی ماه های ابتدای فصل پائیز در جامعه مشاهده شد.

    عقبایی بیان کرد: قیمت مسکن در برخی از نقاط کشور حداکثر تا 10 درصد رشد یافته و پیش بینی می شود بیشتر از این ظرفیت رشد قیمتی در حوزه مزبور وجود نداشته باشد.

    به گفته وی؛ دغدغه ای مبنی بر افزایش رشد غیر متعارف، جهش نامتعارف و سونامی قیمت در بازار مسکن کشور تا پایان سال وجود ندارد.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در ادامه ضمن اشاره به اینکه هم اکنون بازار اجاره بها یک وضعیت متعادلی دارد، افزود: طبق معمول پیک نقل و انتقلات تا پایان شهریور ماه هر سال است و به عبارتی از مهر ماه بازار اجاره با کاهش تقاضا و افزایش عرضه مواجه می شود.

    وی از پیش بینی کاهش پنج درصدی قیمت اجاره بها بطور متوسط تاپایان امسال به نسبت فصل تابستان خبرداد و گفت: امید می رود وضعیت بازار مسکن با توجه به اجرای طرح های سیاستی و حمایتی از سوی دولت، به خصوص در حوزه تولید مسکن استیجاری و اجتماعی روز به روز شکوفاتر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو